Jak co roku, z okazji światowego dnia AIDS (1 grudnia), firma odzieżowa GAP w kolaboracji ze sławnym projektantem wypuszcza charytatywną linię T-Shirtów. Pod koniec listopada do sklepów sieci trafią koszulki zaprojektowane przez francuską projektantkę Isabel Marant, a 50% dochodu ze sprzedaży zostanie przekazane na Globalny Fundusz walki z AIDS.

Isabel Marant, chociaż znana z upodobania do luzu, nonszalancji i kreacji, które kobiety faktycznie będą chciały nosić, wcześniej dla sieciówek była nieosiągalna. Propozycja firmy GAP spotkała się z aprobatą francuskiej projektantki ze względu na swój aspekt społeczny. „To jedna z tych rzadkich okazji, kiedy moda może przyczynić się do tego, aby świat był lepszym miejscem do życia. Jestem bardziej niż zaszczycona, że mogę podążać śladem imponujących współpracowników, którzy przede mną angażowali się z projekt RED” powiedziała artystka na konferencji prasowej.

Efektem współpracy jest klasyczna szara koszulka w serek, a na niej kilka kolorowych plam farby (motyw charakterystyczny dla projektów Isabel Marant). Wzór jest bardzo prosty, tak samo jak idea przedsięwzięcia, która przyciąga nie tylko znakomitych projektantów, ale również rzesze świadomych społecznie nabywców. Miejmy nadzieję, że koszulka wyprzeda się na pniu.


Autor: Martyna Wasilewska