Zara zawsze uchodziła za nietypową markę. Słynna jest z dostępnych cen, dobrych jakościowych ubrań, ale również z nachalnego wręcz kopiowania słynnych projektantów oraz braku kampanii reklamowych. Prezes, a zarazem właściciel Zary, Amancio Ortega uważa, że jego produkty są na tyle dobre, że nie potrzebuje wydawać pieniędzy na reklamę. Dziesiąty najbogatszy człowiek świata, Ortega swój model biznesowy oparł na szybkości projektowania (produkcja krótkich serii), szybkości dostaw (w ciągu doby do butików w całej Europie) oraz szybkości reakcji na zmianę mody (ubrania, które się nie sprzedają, są natychmiast wycofywane z butików).
Jednak nie tylko bacznie obserwuje zmieniającą się modę, ale również trendy w innych dziedzinach, jak architektura. Właśnie otworzył nowy butik Zary w galerii handlowej Westfield w Londynie, który zapewne zapoczątkuje zupełnie inne podejście do sieciowych sklepów. Krzywe, geometryczne ściany zrobione z paneli wykonanych z HI-MACS. Materiał akrylowy HI-MACS uważany jest za niezniszczalny i staje się coraz modniejszy w światowej architekturze. 
Dotychczas tylko wielkie ekskluzywne domy mody mogły sobie pozwalać na tak orygianlny i ciekawy wygląd, zarówno w środku jak i na zewnątrz. Czy to zapoczątkuje inne nastawienia do sieciówek?
Jak Wam się podoba nowy butik Zary?