Pierwszego dnia genewskich targów publiczności zaprezentowano Porsche 918 Spyder. Auto nie było wcześniej zapowiadane, tak więc, niemiecki koncern sprawił swoim fanom sporą niespodziankę. Jest to co prawda model koncepcyjny, ale wzbudza on tyle emocji, że nie wypada przejść obok niego obojętnie.

W czym tkwi rewelacja? W silniku. A nawet, w trzech silnikach! Koncepcyjny model został wyposażony w 493-konną jednostkę V8 o pojemności 3.4 litra z Carerry GT, która ma współpracować z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 218 koni. Proste obliczenia matematyczne pozwalają oszacować, że cała moc 918 Spyder ma wynieść aż 711 KM! Porsche ma napęd na cztery koła- przednią oś napędzają jednostki elektryczne, a tylną, tradycyjnie, silnik spalinowy. Takie rozwiązanie sprawiło, że do setki auto rozpędzi się w 3.2 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie aż 320 km/h. Kierowca będzie miał do wyboru cztery tryby jazdy. Najszybszy to „Race Hybrid”, który powinien być stosowany na torze. Jeśli ktoś ma ochotę na szybką jazdę poza miastem, powinien skorzystać z trybu „Sport Hybrid”. Przy jeździe po mieście idealnym rozwiązaniem ma być tryb „Hybrid”. Ostatni, „E-Drive” to jazda tylko i wyłącznie na silnikach elektrycznych, podczas której zasięg auta wyniesie około 25 kilometrów. Litowo-jonowe akumulatory będą mogły być ładowane w garażu, z domowego gniazdka. Według zapowiedzi, Porsche 918 ma palić jedynie 3 litry na 100 km. Należy spodziewać że, że mało kto osiągnie tak ekonomiczny wynik, ale nawet jeśli średnie spalanie wyniesie poniżej 5l/100km, to w takim aucie będzie to doskonały rezultat.

Prezentowany model wygląda ciekawej niż wszelakie 911-tki, Caymany czy Boxery, którymi rynek się już przejadł. Dwuosobowy kabriolet ma dynamiczną linie nadwozia, nieco „żabie” przednie lampy, ogromne wloty powietrza, a z tyłu niewielki spojler i dyfuzor. Wszystko tak, jak w typowym sportowym aucie. Co ciekawe, końcówki układu wydechowego parami umieszczono po bokach auta, tuż przed tylnymi kolami. Na samych kołach zamontowano oryginalnie wyglądające felgi. Wewnątrz umieszczono sportowe fotele z wielopunktowymi pasami, które mają dobrze trzymać kierowcę i pasażera na zakrętach. Tapicerka jest wykonana z kompozytów, ale część elementów deski rozdzielczej, jak i karoserii wykonano z włókna węglowego. Dzięki temu, auto waży tylko 1500 kg.

Pamiętajmy, że Porsche 918 Spyder to jedynie samochód koncepcyjny. Testy na torze Nurburgring Nordschleife wykazały, że hybryda jest szybsza od Porsche Carerry GT, co świadczy o wielkim potencjale tego auta. Produkcja ma ruszyć w 2011 lub 2012 roku. Czas pokaże, czy designerzy zdecydują się na jakieś większe zmiany w wersji seryjnej, ale póki co, należy spodziewać się bardzo ciekawej, hybrydowej przyszłości