Torebka, jako nieodłączny element kobiecej garderoby, często staje się wręcz obiektem pożądania. Istnieje jedna torebka, które zdecydowanie na to zasługuje. Birkin od Hermesa to już legenda i obiekt westchnień wielu kobiet na świecie. 

Birkin jest flagowym produktem domu mody Hermes. Podobno inspiracją do jej powstania była brytyjska aktorka Jane Birkin, która podczas lotu do Paryża narzekała Jean Luis Dumasowi (synowi założyciela Hermes’a), że brakuje jej dużej, skórzanej torby. Sława produktu bardzo szybko przewyższyła sławę aktorki, a torebka Birkin jest dziś znana na całym świecie. Jej kupno to niemalże inwestycja, Nigdy nie wychodzi z mody, a dla szczęśliwych posiadaczek jest symbolem prestiżu i luksusu. 
Torebka dostępna jest w szerokiej gamie kolorystycznej oraz w wielu rozmiarach. Wykonana z najwyższej klasy skóry ( krokodyla, jaszczurki, cielaka, kozy, strusia), wytworzona ręcznie przez kaletnika, zostaje zszyta techniką, której wcześniej używano do produkcji siodeł. Birkin wyrabiana jest w Paryżu. W ciągu tygodnia stolicę mody opuszcza jedynie pięć sztuk torebek. Z tego powodu okres oczekiwania na nie jest niezwykle długi (czasem nawet do dwóch lat!). Do każdej z nich dodane zostają mała kłódeczka, kluczyk oraz opakowanie ochronne. Mimo tego, że wszystkie egzemplarz mają swój unikalny numer seryjny, zdarzaj się marnej jakości podróbki. Birkin jest jednym z najbardziej pożądanych towarów na świecie. Z tego powodu pojawiają się pomysły jak skrócić czas oczekiwania bądź też zarobić na tak deficytowym produkcie. Michale Tonnelo, fryzjer i stylista, w swojej książce pt.” Bringing Home the Birkin” (Zabrać Birkin do domu), opisuje w jaki sposób przez dekadę utrzymywał się ze sprzedaży zdobytej różnymi sposobami torebki Birkin.