Kilka miesięcy temu w mediach głośno było o akcji „Fashion Against AIDS”. W ramach tej kampanii światowe sławy, takie jak Katy Perry, Dita von Teese, czy chłopaki z Tokio Hotel, zaprojektowały T-shirty dla sieci sklepów H&M. Część zysku ze sprzedaży tych koszulek przeznaczona była na cele charytatywne.

W Polsce równolegle do tych działań podjęto akcję „ryzyKOchania”, która także ma na celu podniesienie świadomości społecznej w temacie zagrożeń płynących z ryzykownych zachowań seksualnych. Do udziału w kampanii chętnie włączyły się nasze rodzime gwiazdy, m.in. piosenkarka Maria Peszek, aktorka Weronika Rosami i wokalista zespołu Afromental Wojtek Łozowski. Promują oni koszulki, ze sprzedaży których zysk zostanie przekazany chociażby na bezpłatne badania na obecność wirusa HIV. Pomysłodawcy akcji podkreślają, że jest ona skierowana głównie do osób w wieku 18-29 lat, gdyż młodzi ludzie znajdują się w największej grupie ryzyka.

T-shirty można kupić na aukcjach Allegro za 29,99 zł. Przesyłka jest bezpłatna, ale to nie jedyny argument za wsparciem akcji. Drugim jest to, że wzory są naprawdę ciekawe, bo stworzone przez takich projektantów jak Dawid Woliński, czy Paprocki&Brzozowski.

Więcej informacji na www.ryzykochania.pl