W sokach znajdziemy dużą zawartość chlorofilu  stymulującego  układ odpornościowy, dzięki czemu rzadziej lub w ogóle nie chorujemy. Ponadto chlorofil normalizuje ciśnienie we krwi, co zmniejsza (ale niestety nie wyklucza) ryzyka chorób serca.  Dodaje energii- szczególnie teraz, gdy wszyscy czekamy na wakacje - pomaga odmłodzić organizm i smakuje wybornie. Czego chcieć więcej?

Przygotowanie Green Smoothis jest proste. Polega na zmiksowaniu ze sobą 60% świeżych lub mrożonych owoców oraz 40% zielonych warzyw liściastych. Świetnym dodatkiem są takie warzywa jak; sałata, szpinak, kapusta włoska. Wybór owoców do  koktajlu jest  całkowicie dowolny. Jednak należy pamiętać, że warto dodać odrobinę oleju  np.: lnianego, oliwy z oliwek.

soki

Zmieniać skład smoothis  możemy zgodnie z naszymi upodobaniami, a teraz mamy duży wybór zielonych owoców ze względu na porę roku.  Korzystajmy z tego.

Prezentujemy przykładowe przepisy na Green Smoothis:

1.Z nutką mango:
-2 owoce mango,
-garść liści sałaty,
-łyżeczka oliwy,
-woda.

Green Smoothis

 

2.Ziołowy smoothis:
-garść liścia pokrzywy lub mniszka lekarskiego,
-mała garść liści mięty,
-szklanka truskawek,
-łyżeczka oliwy,
-łyżeczka miodu.

Green Smoothis ziołowy

Smacznego!!!

Autor: Beata Adamus


Źródło: http://vitalia.pl/index.php/mid/3/fid/2/diety/dieta/article_id/430/offsetk/0