1. Nieprzygotowanie
Bez zdrowych produktów w lodówce nie można chudnąć. Zapełnij ją warzywami, owocami, kozim serem czy niskotłuszczowym jogurtem. A od razu, chcąc nie chcąc, twoja dieta zmieni się na lepszą.

2. Pomijanie posiłków
Pamiętaj, że o wiele trudniej przejadać się, jeśli jesz częściej, za to mniej. Pomijanie posiłków, to jeden z największych błędów, popełnianych przez nas. Jedz 4–5 razy dziennie, starając się zjadać małe posiłki o tych samych porach.

3. Duże porcje
Unikanie za wszelką cenę tego, co kochasz jeść, np. lodów czy czekolady, powoduje, że ciągle o nich myślisz i prędzej czy później, rzucisz się na nie bez opamiętania. Spróbuj ulubionych delikatesów, ale tylko dla smaku, np. zjedz kostkę czarnej czekolady lub małą kulkę lodów owocowych. 

4. Zbyt wysoka poprzeczka
Naukowcy wykazali, im większe stawiasz sobie wymagania, gdy chcesz schudnąć, tym większa szansa, że nie uda ci się tego dokonać. Zamiast postanowienia, że w miesiąc zejdziesz z rozmiaru 42 do 38, ułóż lepszy plan. Twoim celem ma być chudnięcie 0,5 kg do 1 kg tygodniowo. To zdrowy sposób i szybciej będziesz mieć satysfakcję, gdy zobaczysz pierwsze efekty.

5. Spotkania zawodowe
Kawałek tortu urodzinowego koleżanki z pracy na pewno jest smaczny ale, niestety, kalorie w nim zawarte też się liczą w bilansie dnia. Zamiast ciasta, wybierz owoc z urodzinowego stołu albo garstkę orzechów. Taki toast na pewno będzie się liczył tak samo, a może nawet bardziej, bo będzie zdrowszy.

6. Rezygnacja z tłuszczów
Lepiej wybierać produkty o niskiej zawartości tłuszczu niż te, które w ogóle go nie mają. Sałatka z lekkim sosem, doda jej smaku. Poza tym będziesz się czuć po niej bardziej nasycony, niż po daniu bez smaku i wyrazu.

7. Napoje kaloryczne
Napoje gazowane czy soki są – niestety – zawsze w zasięgu ręki. Należy jednak pamiętać, że wpływają one znacznie na wzrost twojej wagi, ponieważ zawierają mnóstwo cukru. Pijąc je, nawet nie czujesz, kiedy rosną ci biodra. Zawsze wybieraj wodę lub herbaty ziołowe, a kalorie które zaoszczędzisz, przeznacz na zjedzenie zdrowego obiadu. 

8. Brak ćwiczeń
Zdrowe jedzenie to tylko połowa sukcesu. Pół godziny ruchu, pięć razy w tygodniu, to po prostu twój obowiązek, jeśli chcesz mieć ładną sylwetkę. 

9. Rutyna 
Jeśli zatrzymałeś się na drodze do sukcesu w osiągnięciu wymarzonej sylwetki, zmień dietę, wprowadź do niej kilka nowych rozwiązań. Zmień też rodzaj treningu, bo mięśnie przyzwyczajają się do tych samych ćwiczeń. 

10. Głód
Myślisz, że będzie lepiej doprowadzić się do burczenia w brzuchu i przegłodzenia? Nic bardziej błędnego. Gdy wreszcie zjesz posiłek, nie będziesz mógł się opanować i zjesz o wiele więcej, niż tak naprawdę powinieneś.

11. Nuda
Jeśli nie masz nic ciekawego do roboty (np. spędzasz godziny przed telewizorem), nic dziwnego, że ciągle zaglądasz do lodówki, by czymś zapełnić czas i siebie. To najprostszy sposób na nadwagę. Tym razem spróbuj spędzić wolny czas inaczej. Doskonale pomoże ci w tym np. twój pies – na pewno wolałby być teraz z tobą na świeżym powietrzu.

Jeśli spacer to ostatnia rzecz, jaką chcesz robić, bo leje i jest zimno, zapisz się na lekcje tańca albo energicznie potańcz w domu

Więcej na kalorynka.pl