Każdy, kto korzysta z Internetu na pewno już widział lub słyszał o fenomenie, zwanym PSY. To popularny koreański artysta, legenda K-pop’u. PSY należy do jednej z dwóch najpotężniejszych agencji w Korei – YG Entertainment, która promuje takie grupy jak Bing Bang czy 2Ne1.

Co to takiego ten cały Gangnam? Otóż, to dzielnica w Seulu, gdzie można znaleźć wiele sklepów z modnymi ubraniami. Młodzi ludzie lubią tam szczególnie spędzać czas, by pokazać się w swoich najnowszych designerskich ubraniach. Gangnam można porównać do 5th Avenue w Nowym Jorku czy Shibuya w Tokio.

Dzięki „Oppa Gangnam style” cały świat zaczął się interesować kulturą K-pop. Jest ona co prawda mało znana, lecz modowo w niczym nie ustępuje największym miastom mody. Widać to po stylizacjach w klipie PSY. Piosenkarz pomimo swojej figury jest ubrany w idealnie leżący garnitur, do którego dobrano pasującą muszkę.

Dla koreańskich gwiazd K-pop wygląd i image jest najważniejszy. Firma YG Entertainment stara się, by jej podopieczni nosili wyłącznie modne ubrania z najnowszych kolekcji słynnych projektantów.

Grupa Bing Bang, która już dwa razy przyjeżdżała po nagrodę MTV Best World Wide Act, słynie również z oryginalnego wyglądu i ekstrawaganckiego stylu (polecam video „Monster”). Dziewczyny z 2Ne1 fanów zdobywają nie tylko swoim talentem muzycznym, ale także stylizacjami od najlepszych projektantów. W ich klipie „Lonely” (Maj 2011) wybiegowe ubrania od Balenciaga, Burberry, Mary Kanratzou czy Balmain sprawiły, że zostały zauważone przez stylistę Lady Gaga i kreatywnego dyrektora firmy Mugler – Nicola Formichetti.
Wydaje mi się, że już wkrótce koreański styl ubierania się opanuje cały świat. Moja rada dla NY, Paryża, Londona i Milanu – strzeżcie się, bo Seul pokaże, jak bardzo jest Fashion!

Autor: Tina N.