Całkiem niedawno opisywałem nową generację Focusa. Jak dotychczas zaprezentowano wersje hatchback oraz sedan. W Genewie pojawił się Ford Focus Mk III Wagon. Już na pierwszy rzut oka widać, że będzie to idealne auto dla tych, którzy koniecznie muszą mieć kombi, ale nie chcą mieć nudnego pojazdu.

Jeżeli popatrzymy na ten samochód od przodu, to nie znajdziemy różnicy między kombi a hatchbackiem. Nawet patrząc z boku, aż do słupka B nie widać zmian. Dopiero dalej zauważamy, że linia dachu opada łagodniej, a tył, co oczywiste, został wydłużony. Tylna klapa wygląda dobrze, światła kształtem nawiązują do tych z hatchbacka i ładnie komponują się w całość. Na dachu zamontowano relingi oraz niewielki spojler, który przypomina, że Focus nawet w wersji kombi nie da sobie nadmuchać w kaszę. Wnętrze wygląda tak samo jak w innych wersjach nadwoziowych. Dzięki wydłużeniu, Focus kombi będzie dysponował 500-litrowym bagażnikiem o płaskiej podłodze, a gdy złożymy fotele otrzymamy do dyspozycji przestrzeń o pojemności aż 1600 litrów. Jak widać, amerykańscy spece od ergonomii nie próżnowali. Znane ze sportowego charakteru auto w wersji kombi dla niektórych wydaje się być irracjonalne, ale w Europie 1/3 sprzedawanych Focusów to kombiaki. Niemczech czy Włoszech kombi stanowią nawet blisko 50% sprzedawanych modeli. A skoro lud potrzebuje, to Ford produkuje. 

Focus kombi pojawi się w wersji z 4 silnikami benzynowymi o pojemności 1.6 litra, o mocach 105, 125, 150 i 180 koni mechanicznych, przy czym dwa najmocniejsze będą wspomagane przez turbosprężarkę. Diesle, jakie będą montowane w tej wersji to jednostki o pojemności 1.6 litra o mocy 95 lub 115 KM oraz dwulitrowe silniki generujące 115, 140 i 163 konie mechaniczne. Auta otrzymają sześciostopniowe automatyczne przekładnie PowerShift oraz standardowe, manualne skrzynie biegów. Należy spodziewać się, że kombi otrzyma takie same rozwiązania jak pozostałe wersje nadwoziowe, tak więc, auto będzie mogło samo zaparkować, czy utrzymać prędkość samochodu z przodu, za sprawą tempomatu z czujnikiem odległości.

Ceny nowego Focusa zaczną się od 17 tyś funtów. Nie jest to dużo, jak na ładne kombi, które jeśli będzie kontynuowało dzieło poprzednich generacji, dobrze się prowadzi i jest dynamiczne. Sprawdzić to będzie można w 2011 roku, kiedy auto trafi do sprzedaży. Reasumując Focus Mk III Wagon to ładny i fajny samochód. A jak na kombi, to bardzo ładny i megafajny pojazd .Ta kwestia nie podlega dyskusji. Jednak, tak jak wtedy gdy pisałem o hatchbacku i sedanie, dalej żałuje, że jedyne co mogę napisać o najnowszym Focusie to że jest „ładny i fajny” A chciałbym napisać że jest super, extra, świeży i rewolucyjny, bo tego oczekiwałem po Focusie. Ale to, udało się chyba tylko pierwszej generacji tego auta. Co nie zmienia faktu, że chętnie usiadłbym za kierownicą wersji MK III. Nawet kombi