Film Dove Evolution przedstawiający metamorfozę zwykłej dziewczyny w ideał oglądany na billboardach zdobył nagrodę Grand Prix podczas tegorocznego festiwalu reklamowego w Cannes.

Doceniony na festiwalu reklamowym film Dove Evolution nie został nigdy pokazany w telewizji jako reklama. Popularność zyskał jako element ogólnoświatowej Kampanii Prawdziwe Piękno, zainicjowanej przez markę Dove.

Celem Kampanii jest walka ze stereotypami dotyczącymi współczesnej definicji piękna i podejmowanie działań na rzecz budowania przez kobiety samoakceptacji. Dlatego film Evolution ukazuje jak naprawdę powstają obiekty westchnień na całym świecie. W ciągu minuty widz jest świadkiem, w jaki sposób zwykła dziewczyna staje się nieskazitelnie (ale też sztucznie) piękna.

W proces tej metamorfozy zaangażowany jest sztab specjalistów od makijażu, wizażu i fryzjerów, a wreszcie... grafików komputerowych, którym billboardowa piękność zawdzięcza owal twarzy, wydatność ust, długość szyi, głębię spojrzenia, bujność włosów...

W ciągu miesiąca w serwisie youtube.com film obejrzało blisko 2 mln osób. W Polsce również był on zamieszczany na wielu forach i stronach internetowych, a także rozsyłany pocztą elektroniczną. Nie sposób więc jednoznacznie ocenić, do jak dużej grupy dotarł. Niemniej pewnym jest, że wiele osób zainspirował do zastanowienia się nad autentycznością przedstawianego w mediach i reklamach wizerunku kobiecości.


W Polsce Kampania Prawdziwe Piękno została zainicjowana przez markę Dove w październiku 2006 r. Obecnie trwa jej kolejny etap, związany ze zbieraniem podpisów pod Manifestem Prawdziwego Piękna, który wyraża ideę Kampanii - przekonanie, że prawdziwe piękno nie ma jednego rozmiaru, kształtu, koloru ani wieku.


Swoje poparcie dla idei prawdziwego piękna można wyrazić podpisując Manifest na stronie www.prawdziwepiekno.pl. Dotychczas podpisało go blisko 14 000 osób, a do końca sierpnia organizatorzy chcą zebrać ich 100 000. Będzie to sygnał dla opinii publicznej, że czas zmienić współczesne postrzeganie piękna i odrzucić związane z nim stereotypy.

 

 

Film: Dove - Evolution Commercial