Internet powoli przejmuje pierwszeństwo wśród innych mediów. Właściwie nie ma, co się dziwić, skoro można w nim znaleźć wszystko, każdą inną formę przekazu, którą spotkamy w pozostałych mediach. W sieci możemy oglądać telewizję, słuchać radia, czytać gazety i książki. Jednocześnie możemy w nim uczestniczyć i wypowiadać się, co myślimy o tym czy tamtym.

Jednym z bardziej ciekawych zjawisk Internetowych jest fenomen Youtube, który stał się swojego rodzaju kinem internetowym. W serwisie znajdziemy prawie każdy film, od ulubionych produkcji kinowych , podzielonych na części, po teledyski, koncerty. Najciekawsze jest jednak to, że na portalu film może umieścić każdy.

Główne hasło reklamowe Youtube brzmi "Broadcast Yourself" (ang. dosł. Wyemituj siebie) i tak rzeczywiście się dzieje. Wiele osób umieszcza na portalu swoje własne filmiki z autorskimi wykonaniami muzycznymi i krótkometrażowymi produkcjami kina amatorskiego. Dzięki możliwości emitowania w internacie swoich pomysłów zarejestrowanych na kamerze, niektórzy zyskali nawet sławę.

Dość powiedzieć, że serwis zaczynał jako strona, której główną treścią były audiowizualne historyjki poświęcone kotu autora. Powstał w 2005 r., a  dziś jest największą witryną w Internecie świadczącą tego typu usługi, a właściciele założyli własną spółkę You Tube, Inc. Codziennie umieszczanych jest na portalu 80 tys. filmów. Najczęściej oglądanym filmem jest "Evolution of Dance'. Ma on obecnie ok. 124 000 000 wyświetleń.

Tak jak Internet powoli opanował świat mediów, tak samo portal youtube od skromnego pomysłu stał się światowym przedsięwzięciem i ma już swoje stałe miejsce w sieci.

Dzięki serwisowi każdy może spróbować swoich sił jako reżyser filmowy czy też zaprezentować światu swoje umiejętności wokalne i instrumentalne . Oczywiście w serwisie znajdziemy produkcje lepsze i gorsze, ale to właśnie jest jego zaletą, że na starcie każdy ma równe szansę. Musi tylko posiadać kamerę i dostęp do sieci