Mija niespełna pół roku od otwarcia pierwszego w Polsce lokalu znanej sieci Starbucks. Do warszawskiej kawiarni już przylgnęło określenie "kultowa". Na czym polega magia Starbucksa ?

Według gości lokalu, wizyty w Starbucksie to najlepszy sposób na lans. Uważają oni, że jest to marka zarezerwowana dla "wyższych sfer". Promocji sieci sprzyja na pewno jej obecność w zagranicznych produkcjach filmowych. Znane nam już zielono - czarne logo przewija się m.in. w "Przyjaciołach", filmach "Diabeł ubiera się u Prady", "Terminal" czy ubóstwianym "Seksie w wielkim mieście". Kim są klienci pierwszego w Polsce lokalu, mieszczącego się przy najdroższej ulicy w Polsce - warszawskim Nowym Świecie ? Pracownicy kawiarni twierdzą, że ciężko sprecyzować konkretny target. Przez lokal przewijają się biznesmeni, studenci, uczniowie szkół średnich a nawet gimnazjaliści. Niektórzy wpadają do Starbucksa przed lekcjami, żeby kupić kawę na wynos i potem chodzić po szkole z kubkiem z pożądanym logo. Czy szaleństwo na punkcie Starbucksa nie jest zbytnią przesadą ? Kawa podawana tutaj nie różni się zbytnio od tej z dobrze nam znanych sieci "Coffee Heaven" czy "W biegu cafe". Jednak - jak widać - po raz kolejny daliśmy się porwać trendowi zachodniego stylu bycia. Z drugiej strony, jeśli choć przez chwilę możemy poczuć się szczęśliwsi trzymając w ręku kubek z kawą ze Starbucksa .. Dlaczego mielibyśmy sobie tej przyjemności odmawiać ? 

Sieć Starbucks planuje otwarcie kolejnych lokali w Polsce i podbój naszego rynku. Nie tylko tego warszawskiego. Kolejne kawiarnie planowane są m.in. we Wrocławiu