Pisaliśmy niedawno o wywiadzie z Amy Hennig i Evanem Wallsem, który został przeprowadzony przez serwis 1UP, z którego jasno wynika, że Naughty Dog nie zamierza wypuszczać dema single-player Uncharted 2: Among Thieves. Powód jest prosty, brak możliwości przedstawienia tak rozbudowanej gry w 10 minutowym wycinku.

Okazuje się, że pod znakiem zapytania stoi także demo Heavy Rain i to praktycznie z tego samego powodu. David Cage z Quantic Dream oświadczył w rozmowie z VideoGamer, iż trwają obecnie rozmowy z Sony, które zadecydują o powstaniu wersji demonstracyjnej.

Trwa obecnie wielka debata w Sony o propozycji i zainteresowaniu demem. Nawet zrobienie pokazu jak Kolonii jest prawdziwym koszmarem, wybranie jednej sceny i mówienie, patrzcie, zamierzamy wybrać jedną scenę, i ludzie zrozumieją o czym jest ta gra.

Trudnym jest wybranie takiej sceny, ponieważ każda scena w Heavy Rain jest inna. Więc kiedy pokazaliśmy Mada Jackala, ludzie rzucili, ok, to jest gra. Jesteś kryminologiem, prowadzisz dochodzenie, walczysz i mamy 20 scen takich jak ta. Nie, to jedyna taka struktura sceny w całej grze. Potem pokazujemyn Madison - oni mówią ok, idziesz z tą postacią i prowadzisz eksplorację. Nie, to tylko jedna taka scena. Teraz pokazujemy Shelby i zamierzamy pokazać scenę Ethana. Każda z czterech scen jest inna, więc trudno jest powiedzieć patrzcie, to jest Heavy Rain.

Nie oznacza to jednak, że dema nie będzie, ale w obecnej chwili stoi ono jeszcze pod dużym znakiem zapytania.

Szczerze mówiąc, w obecnej chwili nie wiem. Są zalety i wady robienia tego. Jeżeli wypuszczasz demo, to niektórzy ludzie mogą pomyśleć, że to demo odpowiada pełnej grze, a to nie o to chodzi. Jak w filmie, możesz sobie wyobrazić, że zamierzam wypuścić dwie minuty filmu i wyobrazisz sobie o czym jest film? To nie jest łatwe. To to samo. Jak możesz przekazać emocjonalną stronę gry w jednej scenie? Ale jest także kontrapunkt, który powstaje, gry nie wypuścisz dema, niektórzy ludzie mogą pomyśleć, że nie ma dema ponieważ gra nie jest dobra. Nie, to nie o to chodzi. 

To trudna sytuacja, ponieważ to inny typ gry i trudno jest wziąć próbkę i powiedzieć, patrz, zrozumiesz wszystko jeżeli w to zagrasz. Są przykłady bardzo dobrych gier, które nie miały dobrego dema. Gra była fantastyczna, ale demo było tylko dość ok. To nadal podlega pod debatę

Więcej na gamelobby.pl