Wyniki badań zatytułowanych „Mądry Internet” wykonanych na zlecenie Netii, pokazały, że płeć ma wpływ na to, jaką aktywność preferujemy w Internecie i jak oceniamy zjawiska w sieci. 
Okazało się, że mężczyźni korzystający z Internetu więcej czasu spędzają na poszukiwaniu informacji, pracę, naukę oraz rozrywkę. Kobiety również traktuję Internet, jako źródło informacji do pracy i nauki, ale też znacznie częściej niż mężczyźni korzystają z portali społecznościowych, wykorzystując je, jako źródło kontaktów towarzyskich.

Kobiety częściej szukają w Internecie darmowych porad specjalistów. Mężczyźni częściej dokonują transakcji kupna i sprzedaży przez Internet oraz chętniej korzystają z możliwości pobierania darmowej muzyki, filmów i programów. A także zdecydowanie częściej niż kobiety decydują się na odpłatne korzystanie z filmów dostępnych w sieci.
Kobiety są też, jak dowodzą badania, zdecydowanie bardziej wyczulone na negatywne zjawiska w sieci, a szczególnie związane z zamieszczaniem w Internecie materiałów bez zgody ich twórców jak też obraźliwe czy wulgarne sformułowania zamieszczane na forach internetowych. Mężczyźni natomiast kategorycznie oceniali zjawisko spamu, czyli rozsyłania materiałów promocyjnych bez zgody ich odbiorców oraz nieużywanie polskich znaków.

Damski Internet to portale informujące o modzie, urodzie i zdrowiu, a także portale społecznościowe. Męski to strony informacyjne i rozrywkowe dające możliwość pobrania muzyki lub obejrzenia filmów. Jak widać nawet korzystając z Internetu przejawiamy typowe dla płci tendencje. Kobiety szukają wsparcia i kontaktów społecznych, mężczyźni wiadomości i rozrywki