Reklamy perfum Marca Jacobsa można zaliczyć do kategorii „pikantnych”. Jak wiadomo nie od dziś kontrowersyjność przedstawiana produktu zwraca uwagę i dobrze się sprzedaje. Wejście na rynek nowej reklamy zapachu „Oh Lola!”, której twarzą została aktorka Dakota Fanning – nastoletnia gwiazda Sagi Zmierzch, nie obyło się bez małego skandalu.

Brytyjskiej instytucji monitorującej rynek reklamowy nie spodobała się kampania przedstawiająca siedemnastoletnią gwiazdę w wyzywającej pozycji, skutkiem czego zakazano jej w Wielkiej Brytanii. Swoje postanowienie tłumaczy ona słowami: „Modelka trzyma butelkę perfum, która spoczywa na kolanach miedzy jej nogami, uznaliśmy tę pozycję za seksualnie prowokującą. Rozumiemy, że modelka ma 17 lat, ale wygląda na mniej niż 16. Uważamy, że długość jej sukienki, nogi oraz ułożenie flakonu z perfumami zwracają uwagę na jej seksualność.”

Firma Coty, która zajmuje się dystrybucją „Oh Lola!” broni reklamy, która według nich jest adresowana do czytelników magazynów, którzy mają powyżej 25 lat. Według niej stylistyka zdjęcia nie odbiega w jakiś znaczący sposób od fotografii, które można spotkać w większości z nich. Można ją uznać za prowokującą, ale nie za nieprzyzwoitą. A jakie jest Wasze zdanie?


Autor: Graphite