Historia i powstanie Tai Chi sięga chińskich sztuk walki, stąd wywodzą się charakterystyczne „kocie” ruchy przypominające również taniec.

1. Nazywane czasem chińską jogą, Tai Chi to rodzaj gimnastyki zdrowotnej regulującej oddech i rytm serca, wywierającej dobroczynny wpływ na funkcjonowanie organizmu. 
Jest to jednocześnie praktyka medytacyjna, uspokajająca umysł i oczyszczająca go z niepotrzebnych myśli, wyobrażeń i emocji. 
Regularne ćwiczenie sprawia, że z czasem zarówno ciało, jak i umysł nabierają elastyczności.
Dlatego też Tai Chi jest postrzegane jako praktyka psychosomatyczna. 

2. Zajęcia zaczynają się od rozgrzewki i rozciągania, co zwiększa swobodę ruchów i umożliwia przyjmowanie różnych pozycji. Następnie uczestnicy zajęć uczą się nowych ruchów, a z czasem poznają dłuższe ich sekwencje. 
Podkreślić należy fakt, że coraz łatwiej zapamiętuje się trudne z początku formy, co świadczy o rozwoju zdolności kinestetycznych. Ćwiczenia Tai Chi wyrabiają kondycję oraz poprawiają równowagę i koordynację ruchową. 
Naturalny, spokojny oddech i powolny ruch wprowadza w stan wyciszenia i relaksu.
Zalecane przez fizjoterapeutów jako najzdrowsza forma ruchu, Tai Chi to również doskonałe przygotowanie do sportów wyczynowych oraz kung-fu, gdzie dobra forma to podstawa.

3. Sposób na odstresowanie
Praktykowane od setek lat od setek lat, Tai Chi, trafia idealnie w potrzeby naszych czasów. Medytacja w ruchu daje nam dystans do codziennych spraw. Wewnętrzny spokój sprawia, że zwiększa się również efektywność naszych działań oraz łatwość komunikacji. 

Lepsze niż czekolada ;-)
Ćwiczenie Tai Chi nie tylko chwilowo polepsza samopoczucie, zapewnia stały wysoki poziom hormonów szczęścia. Badania naukowe wykazały, że poziom endorfin, który podnosi się podczas uprawiania sportu, a potem (w przypadku innych dyscyplin w tym jogi) szybko spada, po treningu Tai Chi utrzymuje się przez dłuższy czas, a przy regularnej praktyce - utrzymuje się stale na wysokim poziomie

Więcej na http://nam.waw.pl