Kampania reklamowa Diesel wiosna 2016 zaskoczyła mnie. Jest inna niż wszystkie, które oglądałam do tej pory. Denimowi marka z impetem wyruszyła na podbój Internetu. Na zdjęciach znalazł się zarówno znany aktor Joe Jonas, jak również emotikony, zabawne hasła, a także nowy model o androgenicznej twarzy.

W ciągu ostatnich sezonów marki modowe coraz chętniej sięgają do mediów społecznościowych i zamieszczają reklamy na prężnie rozwijającym się rynku Internetowym. Instagram, Twitter, a nawet hashtag to standardowe już narzędzia modowej promocji i marketingu. Włoska marka Diesel, specjalizująca się w ubraniach z denimu, dołączyła do grona zwolenników tego rodzaju reklamy.

Zdjęcia do najnowszej kampanii wykonał duet Santiago & Mauricio. Dyrektor kreatywny marki Diesel, Nicola Formichetti wykorzystał niezbędne triki do zrealizowania z powodzeniem wirusowej akcji i wzbudzenia zainteresowania wśród młodzieży. Pojawił się Joe Jonas, który posiada 3,2 miliona obserwatorów na Instagramie i twierdzi, że ma więcej fanów niż Diesel. Zabawne emotikony, czyli ulubione skróty młodego odbiorcy, tworzące nowo mowę. Skąpo ubrany model Stav Strashko o androgenicznej urodzie.

Na pierwszy rzut oka widać, jak stargetowana została kampania i jaka jest strategia reklamowa marki Diesel. Snapchat, Instagram, strony dla dorosłych, Tinder, Grindr, smsy… witamy w cyfrowym świecie młodego pokolenia.