Mercedes postanowił wypuścić na rynek coupe zaliczające się do dość prestiżowej klasy E. Oznacza to, że w tej samej klasie znajduje się zarówno luksusowa limuzyna, użyteczne kombi jak i coupe, auto wydawałoby się dla nieco młodszych i dynamicznie żyjących ludzi. Zobaczmy, co Mercedesowi z tego wyszło.

Stylistyka wyraźnie nawiązuje do pozostałych modeli – patrząc od przodu nie poznamy tak łatwo, na który z modeli patrzymy. Ten model zaprojektowano ze szczególnym uwzględnieniem praw aerodynamiki. Współczynnik oporu powietrza, jaki stawiany jest podczas jazdy wynosi dla tego modelu 0.24Cx. Dla porównania, jest on o 0.01 niższy od wartości tego współczynnika dla Toyoty Prius. Producent postanowił zaoferować tę samą gamę silników, która jest stosowana dla sedana. Samochód jest naszpikowany elektroniką – jest tu dużo systemów, które mają wspomóc kierowcę w bezpiecznym prowadzeniu samochodu. Samochód inteligentnie dopasuje natężenie światła reflektorów tak, by nie oślepić nadjeżdżającego z naprzeciwka. Inny system wykryje zmęczenie i rozkojarzenie kierowcy (po stylu prowadzenia).

Oczywiście należy wspomnieć o kompletności typowego wyposażenia – poduszki powietrzne, klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów. Ten model polecamy raczej młodym – Mercedes jest kojarzony jako marka dla dojrzałych. Coupe świadczy jednak o tym, że producent zauważa także liczne grono młodszych kierowców