Niestety większość z nich jest pozbawiona humoru, a czasem nawet logiki. Jednak nie ma nic lepszego i przekonywującego niż błyskotliwe reklamy. Niektóre szokują, inne obrzydzają, jeszcze inne prowokują do myślenia. Wszystkie łączy to, że są dziełem niezwykle kreatywnych przedstawicieli świata reklamy.
W Polsce niestety wciąż ich brakuje. Agencje nie są w stanie wymyśleć nic ciekawego. Jednak czasem się zdarza, że to klienci po prostu nie mają “humoru”.
Prezentujemy Wam kilka inspirujących reklam.  Czasami to właśnie proste pomysły sprawiają, że powstają najlepsze reklamy. Takie reklamy na dłużej zostają w głowach niż reszta, która za to najczęściej gości u nas w telewizorach.
Jedne są tradycyjne, inne mają różnego rodzaju dodatki tworząc nowy rodzaj reklam - guerrilla marketing. W Holandii na przystankach autobusowych umieścili ławki, które miały wbudowane wagi. Gdy osoba usiadła na niej na ekranie znajdującym się obok pojawiała się twoja waga. Jest to doskonała reklama siłowni aby przyciągnąć otyłych klientów.

Na podłodze w galerii handlowej przyklejono olbrzymie zdjęcia psa, który drapie się aby odgonić pchły. Jednak tych małych szkodników nie ma na plakacie. Patrząc z góry na reklamę zobaczymy jak ludzie przechadząjcy się po galerii zamieniają się w małe pchły.  Plakat ma napis “Ściągnij ich z twojego psa”. Myślę, że jest to najlepsza reklama promująca szampony dla psów.

Firma Koleston Naturals uwiodła nas kreatywnym pomysłem na billboardy. Nośniki reklamowe wykorzystane w kampanii producenta. Jest to rodzaj wycinanki przypominającej kobiece włosy. Ich kolor zmienia się w zależności od pory dnia. Hasło promujące produkty Koleston Naturals komunikuje nam fakt wyprodukowania farb z naturalnych składników.

O ile rano włosy oświetlane czystym słońcem to czysty blond, o tyle wraz z upływem godzin ich kolor zmienia się w seksowny rudy, aby nocą osiągnąć ciemne barwy. Doskonały przykład kampanii, która w interaktywny i spójny sposób komunikuje zalety produktu.

Niemcy od jakiegoś czasu marzą o deszczu. Nie chodzi jednak o nawilżanie ziemi, ale o interaktywny bilboard. Gdy zaczyna padać niemieccy Panowie oblegają pewien nośnik reklamy. Koszulka na reklamie kobiety która na nim występuje staje się bowiem przezroczysta. Po niemiecku wprost, ale też bardzo innowacyjnie.

O wiele więcej bardzo ciekawych i śmiesznych reklam zobaczycie w galerii poniżej