Według badań na świecie istnieje około 100 mln blogów. Liczbę te trudno jest dokładnie określić ponieważ niektóre z tych internetowych inicjatyw podejmowanych, jest na bardzo krótko, czasem tylko na jeden dzień. Blogosfera w Polsce też ma się dobrze i ciągle powstają nowe blogi, w sumie jest ich około trzech milionów. Zwykle są to osobiste przemyślenia prowadzących dziennik w sieci, które jeśli są popularne to mają dużą siłę opiniotwórczą.
Bloging stał się fenomenem na skale światową, dlatego poświęca się mu się wiele badań.
Ma on też duży wpływ na czytelników i niektóre korporacje nawet zakładają własne, chcąc przekonać do siebie ich odbiorców. Reklama za pośrednictwem blogów ma dużą przyszłość, zwarzywszy na fakt, że dzięki niej można trafić do społeczności, do których wcześniej niemiało się dostępu.

Z pewnością stale wzrastająca popularność Internetu jako medium sprzyja też blogowaniu. Po za tym prowadzenie dziennika otwartego dla innych jest świetnym sposobem na kreowanie swojego wizerunku w mediach. Stąd pewnie duża tendencja do opisywania swojego życia w sieci przez osoby publiczne. Jak mówi Karolina Burzyńska, przedstawicielka firmy badawczej Gemius SA "Internauci mają do dyspozycji narzędzie tanie, łatwe w obsłudze, pozwalające na zaznaczenie swojej obecności w sieci oraz na nieskrępowane komunikowanie opinii, postaw. Można przewidywać, że blogging będzie się nadal dynamicznie rozwijał, chociażby na podstawie rosnącego zainteresowania prowadzeniem i śledzeniem treści blogów przez przedsiębiorców"