Amerykański dom mody Tommy Hilfiger uruchomił pierwszą linię ubrań dedykowaną dla dzieci niepełnosprawnych. Podjął w tym celu współpracę z organizacją non-profit Runway of Dreams, żeby dostosować standardowe ubrania do potrzeb dzieci z różnymi niepełnosprawnościami fizycznymi. Kolekcja będzie dostępna na stronie Tommy.com. Składać się będzie z 22 rodzajów ubrań dla dziewczynek i chłopców, w przedziale cenowym od 18,50 do 42,50 dolarów.

Wszystkie ubranka posiadają odpowiednie modyfikacje, które mają ułatwiać dzieciom niepełnosprawnym fizycznie ubieranie się. Wprowadzono imitacje guzików, pod którymi kryją się wygodne rzepy lub zatrzaski, a także proste regulacje długości.

„Nasza firma zawsze uwzględniała różnorodność klientów”, powiedział Gary Sheinbaum, prezes amerykańskiego oddziału Tommy Hilfiger. „Organizacja Runway of Dreams pomogła nam zrozumieć potrzeby dzieci niepełnosprawnych, z taką wiedzą, mamy nadzieję, będziemy w stanie lepiej im pomóc”.

Organizacja Runway of Dreams powstała dzięki Mindy Scheier, której syn Olivier choruje na rzadką odmianę dystrofii mięśni. 11-letni chłopiec poprosił ją o zakup jeansów. „On naprawdę czuł się kimś ważnym, że będzie mógł nosić jeansy tak jak inne dzieci”, opowiadała Scheier. „Nie wyobrażał nawet sobie, że nie mógłby tego zrobić. Każdy powinien mieć taką możliwość”. Po zakupie pary jeansów Scheier przerobiła je na swój sposób, także żeby jej syn mógł spokojnie je zakładać. Zaczęła też myśleć o współpracy z detalistami i projektantami, którzy byliby skłonni dostosować swoją odzież do potrzeb osób niepełnosprawnych. Poszukiwania doprowadziły ją w końcu do domu mody Tommy Hilfiger.

„To marka, która zaspokaja potrzeby rodzin, a ich ubrania są zarówno dla dzieci, jak i osób dorosłych. Często też działają dobroczynnie”, opowiada Scheier. „Czułam się fantastycznie, że mnie zrozumieli”.