"M jak Miłość" to bijący rekordy popularności serial telewizyjnej Dwójki, opowiadający o losach wielopokoleniowej rodziny Mostowiaków. 

Jest to opowieść o różnych odcieniach miłości, zazdrości, tolerancji, rodzinnej lojalności, wspólnym zmaganiu się z problemami życia codziennego i cieszeniu się radościami, jakie niesie. Wzrusza, bawi i uczy.
Wczoraj o 20.40 TVP2 pokazało 700. odcinek serialu "M jak miłość". Do obejrzenia wszystkich dotychczas wyemitowanych odcinków tego serialu potrzeba byłoby 21 dni i 14 godzin. Premierowe odcinki zapewniły TVP2 wpływy reklamowe w wysokości blisko 570 mln zł. 
Serial "M jak miłość" gości w domach Polaków już dziesiąty sezon. Pierwszy odcinek telenoweli został wyemitowany 4 listopada 2000 r. Jak wynika z badań opublikowanych przez TNS OBOP obejrzało go średnio 4,9 mln widzów, czyli niemal co drugi Polak, który w tym czasie zasiadał przed telewizorem (udziały 46%). W trakcie pierwszego sezonu losy rodziny Mostowiaków śledziło średnio 3,6 mln widzów. W drugim sezonie średnia widownia zwiększyła się do poziomu 5,9 mln.
Moment najwyższej oglądalności serial osiągnął na przełomie lat 2004/2005, 
w trakcie piątego sezonu.

W tym okresie (13.09.2004 - 21.06.2005) telenowelę śledziło średnio 10 mln osób, co oznacza, że aż dwie trzecie Polaków oglądających w czasie emisji serialu telewizję, wybierało "M jak miłość". Przynajmniej 1 minutę najlepiej oglądanego 5. sezonu sagi Mostowiaków widziało 33 mln Polaków w wieku powyżej 4 roku życia. Z kolei najlepiej oglądany odcinek serialu wyemitowany podczas piątego sezonu zgromadził przed odbiornikami telewizyjnymi 11,6 mln widzów, a widownia serialu stanowiła 69% widowni telewizyjnej ogółem. Był to jednocześnie jeden z najlepiej oglądanych programów telewizyjnych od czasu prowadzenia pomiaru telemetrycznego przez TNS OBOP (01.01.1997). Dla porównania najlepiej oglądany program w historii pomiaru telemetrycznego TNS OBOP - "Pogoda TVP1" (co ważne trwał niespełna 2 minuty, 05.01.1997) - śledziło średnio 13 mln 870 tys. Polaków (udziały 78%). Z kolei plasująca się na drugim miejscu transmisja skoków narciarskich z Salt Lake City (Zimowe Igrzyska Olimpijskie; TVP1, 13.02.2002) przyciągnęła przed telewizory 13 mln 844 tys. osób (udziały 77%).
Widownię "M jak miłość" stanowią przede wszystkim kobiety (65%) oraz osoby w wieku powyżej 35. roku życia (70%). Program szczególnie chętnie wybierają mieszkańcy wsi.