Renault to francuski producent samochodów z długimi tradycjami. 50 lat temu wprowadzono do sprzedaży model Floride. Model ten obrósł legendą, do czego przyczyniła się także reklamowa sesja zdjęciowa z udziałem... samej Brigitte Bardot! To po prostu musiało zelektryzować facetów.

Pierwsze egzemplarze budowano i testowano już na wiosnę roku 1959. Wszystko jednak trzymano w tajemnicy (i nie tak jak dziś, że są przecieki w sieci dotyczące nowych samochodów - czekano na ujawnienie się do dnia premiery!). Właściwa premiera miała miejsce jesienią - na przełomie września i października 1959. We wrześniu ogłoszono gotowość do produkcji seryjnej, a w październiku pokazano model przeznaczony na rynek amerykański. I samochód ten odniósł sukces - zamówiono 13 tysięcy sztuk przeznaczonych właśnie za Ocean.

Słynną już sesję fotograficzną zaplanowano na lato 1960 roku. Wykonano ją w St Tropez i okolicach. Modelką została wspomniana Brigitte Bardot - były to lata jej największej sławy. Działała ona tak przyciągająco na mężczyzn, że po opublikowaniu sesji fotograficznej w miesięczniku Elle sprzedaż modelu znacząco wzrosła. Niektóre zdjęcia publikowano nawet w innych magazynach na całym świecie.

Piękne kobiety i samochody to zgrany duet. Także w dzisiejszych reklamach (nie tylko samochodowych) stosuje się element kobiecości. Dlaczego? Bo piękne kobiety kojarzą się pozytywnie. Budując wizerunek marki w ten sposób nasuwa się potencjalnemu klientowi skojarzenie z tym, co piękne i pozytywne. Bo Panowie, czyż jest piękniejszy widok niż piękna kobieta, seksownie ubrana, siedząca za kierownicą sportowego auta?

Obejrzyjcie na zdjęciach, jak dawniej reklamowano samochody...