Wciąż nie możesz sobie poradzić z kilkoma dodatkowymi kilogramami? Zamień tkankę tłuszczową na mięśnie i zastosuj nasze sprawdzone triki. Nawet nie zauważysz jak ciało stanie się jędrne i smukłe.

1. Pij wodę przed każdym posiłkiem. Kiedy słyszysz burczenie w brzuchu, przeważnie jesteś bardziej spragniony niż głodny.

2. Nie głódź się! To powoduje rozregulowanie przemiany materii i zamiast chudnięcia, magazynowanie tłuszczów.

3. Do chudych pokarmów białkowych dodawaj złożone węglowodany, tak aby proces spalania pokarmów był dłuższy, przez co bardziej efektywny.

4. Omijaj cukier! Z każdym spożyciem słodkich produktów zwiększasz poziom cukru we krwi, co powoduje zwiększenie insuliny, czyli większe łaknienie.

5. Jedz zdrowe tłuszcze. Badania wykazały, że komórki spalają więcej tłuszczu, jeśli w ich skład wchodzą nienasycone kwasy tłuszczowe.

6. Nie pomijaj posiłków. Rezygnowanie z posiłku jest gorsze, niż rezygnacja z treningu.

7. Przestań jeść tłuste, smażone produkty. Zamiast tego w kilka dni tygodnia przygotuj pyszną sałatkę z tuńczykiem w sosie własnym.

8. Zmniejsz czas poświęcany na przygotowywanie posiłków. Nie ma nic złego w jedzeniu tych samych produktów więcej niż raz dziennie. A pokus o wiele mniej.

9. Wyciśnij sok z cytryny do wody którą pijesz, aby oczyścić organizm. Kwasy, znajdujące się w soku, przyspieszają przemianę materii.

10. Przesypiaj co najmniej 7 godzin każdej nocy. Zaburzenia snu rozregulowują procesy przemiany materii.

11. Ruszaj się. Pływaj, biegaj, skacz na skakance, tańcz. Rób cokolwiek! Zmieniaj rodzaj aktywności i jego tempo.

12. Zainteresuj się nowym sportem lub nowymi zajęciami. Im bardziej będziesz zajęty, tym mniejsza szansa, że będziesz sięgać po przekąski.

13. Odpuść sobie diety-cud. One obiecują jedynie szybkie i krótkotrwale rezultaty, a to nie jest twoim celem.

14. Jedz jabłko przed każdym posiłkiem. Zawiera ono dużo błonnika, co zmniejsza apetyt.

15. Postanów, że będziesz jeść tylko produkty wysokiej jakości. Twój organizm zasługuje na najlepsze pokarmy, więc nie oszczędzaj na jedzeniu.

16. Jedz więcej chudych produktów białkowych – co najmniej 6 małych porcji dziennie.

17. Jedz częściej, ale mniej. Jedzenie co trzy godziny, pobudzi twój metabolizm.

18. Śniadanie jest obowiązkowe każdego dnia. Ale ma być to np. kanapka z grahamki z chudą szynką, a nie parówka z kajzerką.

19. Skoncentruj się na tym, by być zdrowym, a nie szczupłym.

20. Pij zieloną herbatę. Jest ona skarbnicą antyoksydantów i pobudza metabolizm.

21. Jedz małe porcje. Jeśli porcja na talerzu w restauracji jest zbyt duża, przed rozpoczęciem posiłku oddziel jej część i poproś o zapakowanie na wynos. Oszczędzasz w ten sposób nie tylko kalorie.

22. Nie zapomnij o zestawie witamin każdego dnia. Witaminy są podstawą zdrowia i szczupłej sylwetki.

23. Jedz tylko w czystych warunkach. Takie założenie spowoduje zmianę stylu życia, częściej będziesz zaglądać do miejsc, gdzie gotuje się zdrowo.

24. Jedz połowę dziennej, zalecanej dawki warzyw na surowo. Wolniej je przeżuwasz i trawisz, co wymaga większego wysiłku energetycznego (resztę warzyw przygotuj na parze).

25. Komunikuj się ze sobą i postaw sobie cel. Zapytaj się, gdzie jesteś teraz? Czy jesteś zadowolony ze swojego wyglądu?

26. Zmień swój sposób myślenia. Wtedy zmienisz też sposób odżywiania, by stać się zdrowszym. To ma być twoim celem, a nie dieta.

27. Strzeż się emocjonalnego jedzenia. Nie pozwól, aby problemy w życiu prywatnym czy zawodowym, były powodem, dla których sięgniesz po pączka.

28. Nie poddawaj się. Jeśli miałeś więcej niż jedną słodką pokusę podczas dnia, której się nie oparłeś, nie zniechęcaj się i zacznij od początku.

29. Wybierz dobrze. Pomyśl, czy w tej chwili nie możesz zmienić swoich przyzwyczajeń kulinarnych, by twoje menu było zdrowsze?

30. Słuchaj swojego organizmu. Jedz do momentu, kiedy się nasycisz, a nie przejadasz.

31. Nie rób radykalnych zmian. Małe kroki prowadzą do małych sukcesów, a po pewnym czasie zobaczysz, jak znika mnóstwo kilogramów.

32. Jedz dużo produktów zawierających błonnik. Badania wykazują, że powinno się spożywać ich 
25–30 gramów dziennie.

33. Noś przy sobie niesolone orzechy. Kilka sztuk zmniejszy napad głodu.

34. Ogranicz do minimum spożywanie produktów z wysokim wskaźnikiem glikemicznym.

35. Posyp swoją owsiankę cynamonem. Ta przyprawa pozwoli ci szybciej spalić tłuszcz.

36. Nie zaczynaj walki o szczupłą sylwetkę samemu! Poproś przyjaciół i rodzinę o wsparcie.

37. Podróżuj z przyjaciółmi, którzy cię wspierają, a nie sabotują.

38. Rozpisz swój plan działania. Osoby, które zapisują swoje postępy w trwaniu w diecie, osiągają lepsze rezultaty.

39. Nie zapominaj o treningu z obciążeniem – to on przyspiesza metabolizm.

40. Ćwicz z ciężarkami 3-4 razy w tygodniu, by wzmocnić kondycję i mięśnie.

41. Ćwicz regularnie, aby utrzymać twój metabolizm zawsze na najwyższym biegu.

42. Omijaj biały makaron i pieczywo. Wybierz ich ciemne odpowiedniki.

43. Zamień słodkie płatki owsiane z zimnym mlekiem, na gorące śniadanie. Dłużej będziesz nasycony.

44. Jedz ciemny ryż, który jest bogaty w błonnik i wartościowe składniki odżywcze.

45. Zajrzyj do swojej lodówki. Niech znajdą się tam tylko produkty wspomagające odchudzanie.

46. Kiedy robisz trening kardio, zmieniaj jego tempo – rób przerwy o niższym natężeniu ćwiczeń.

47. Pij wodę. Napoje gazowane, nawet te dietetyczne, dodają twojemu organizmowi niepotrzebnych składników chemicznych.

48. Ogranicz napoje kofeinowe. Ich najlepszym przyjacielem jest kortyzol, hormon stresu, który zmniejszy szansę na osiągnięcie celu, jakim jest spadek wagi.

49. Uspokój się! Stres również powoduje produkcję kortyzolu.

Więcej na kalorynka.pl