Co chwila podawane są wyniki kolejnych rankingów pojazdów z 2009 roku. Wyraźnie dominują samochody niemieckie, które zgarniają większość nagród.

Automobilklub ADAC przyznał „Żółte Anioły” – odpowiedniki filmowych Oscarów. Po raz trzeci z rzędu w kategorii „Wizerunek Marki” wygrało Audi, przed Mercedesem i BMW. „Ulubionym Samochodem” został Mercedes klasy E, który wyprzedził VW Polo i BMW X1. Nagrodę dla „Lidera Jakości” zdobyło Subaru Justy, które okazało się być lepsze w tej kategorii od BMW X3 i Mercedesa CLK. Nagrodę za „Innowację i Środowisko” wygrała niemiecka firma Robert Bosch GmbH za opracowanie systemu ABS nowej generacji dla motocykli. W kategorii „Osobowość Roku” zwyciężył prezes Linde AG, Wolfgang Reizle. Jest on popularyzatorem wprowadzenia w przyszłości wodoru jako paliwa samochodowego.

Z kolei czytelnicy niemieckiego czasopisma Auto Motor und Sport najlepszymi autami w 2009 wybrali Volkswageny. Polo wygrało w kategorii aut małych, Golf okazał się być najlepszym wśród kompaktów, a najlepszym vanem został model Multivan.

Volkswagen Golf zajął także pierwsze miejsce w rankingu na najbezpieczniejsze auto wg Euro NCAP. Niemieckie auto zdobyło najwięcej punktów w przeprowadzonych testach zderzeniowych. Kolejne miejsca zajęły kolejno Honda Insight, Toyota Prius, Hyundai i20, a piątym miejscem podzieliły się Toyota Avensis, Volvo XC60 i Opel Astra.

Dodatkowo, Porsche Panamera zostało ogłoszone samochodem roku wg Playboya. Jak widać, niemieckie koncerny zbudowały najlepsze samochody w roku 2009. Warto przypomnieć, że VW Polo został wygrany europejskim samochodem roku, a VW Golf- światowym. W 2010 roku koncern z Wolfsburga wypuści nowe modele Sharana, Touarega, Jetty czy wreszcie Passata i Phaetona. Konkurencja musi się ostro postarać, by dominacja Volkswagena została przerwana,