Nowy rok musi być smaczny, wolny od poczucia głodu. Chcesz jeść więcej i ważyć mniej? Ćwicz i wprowadź do swojej diety dziesięć produktów spożywczych, dzięki którym waga zacznie spadać.

1. Jabłka 

Są ulubionym produktem dietetyków. Badania przez nich wykonane dowiodły, że osoby, które zjadały jabłko przed daniem z makaronu, zamiast innej przekąski, w ciągu dnia spożywały mniej kalorii. Dlaczego? Bo jabłka zawierają dużo błonnika, który powoduje, że czujemy się nasyceni. Dlatego po zjedzeniu owocu jemy mniej innych, bardziej kalorycznych potraw. Ponadto jabłka zawierają antyoksydanty i regulują przemianę materii.


2. Makaron z pełnego przemiału

Zapomnij o białym spaghetti. Kupuj nitki lub inny rodzaj makaronu, z pełnego przemiału. A najlepiej wypróbuj makaron gryczany. Nie tylko bowiem tak, jak pozostałe pasty z pełnego przemiału, ma dużo błonnika, ale również – w odróżnieniu do typowych produktów węglowodanowych – zawiera też białko. Połączenie tych dwóch składników powoduje, że niewielka ilość makaronu gryczanego daje nam poczucie nasycenia, a dzięki temu ograniczamy jedzenie innych produktów.


3. Awokado

Nie bój się tak bardzo, że przeciętnie ma około 30 gramów tłuszczu. Awokado zawiera jedynie nienasycone kwasy tłuszczowe, które wspomagają chudnięcie. Jest doskonałym dodatkiem do potraw i sałatek. Dzięki niemu urozmaicisz i nadasz świetny smak przyrządzonym daniom. I będziesz bardzo syta, a ten zdrowy produkt zmniejszy łaknienie na tuczące produkty. Pamiętaj jednak, że awokado zawiera dużo kalorii, więc dodawaj go do potraw, a nie rób z niego dania głównego.



4. Sardynki

Przywróć im dawną świetność. Kiedyś na polskim rynku były rybkami numer jeden. I słusznie, bo zawierają dużo białka i tłuszczów O-mega, dzięki którym wzmacnia się twoja tkanka mięśniowa, a znikają komórki tłuszczowe. Poza tym mają niską zawartość rtęci i są bogate w wapń. Jeśli do tej pory nie lubiłaś sardynek ze względu na ich intensywny „rybny smak”, zanurz je na godzinę w mleku - nabiorą delikatności.

5. Cynamon

Ta starożytna przyprawa była kiedyś cenniejsza, niż złoto. Również dziś dla zdrowej diety jest nieoceniona. Cynamon uzyskuje się z kory wiecznie zielonych drzew azjatyckich; zawiera on olejki eteryczne i flawonoidy o działaniu antyoksydancyjnym. Ma wpływ na poprawę trawienia i skutecznie obniża poziom lipidów i cukrów we krwi. Dodając go do naturalnego jogurtu czy herbaty, posypując nim owoce, uzyskasz niepowtarzalny smak, a układ trawienny zacznie działać sprawniej.

6. Granaty

To bomby zdrowia. Nie tylko zawierają dużo kwasów foliowych i antyoksydantów, ale są również bogate w błonnik i mają bardzo mało kalorii. Ich słodki smak więc nie zrujnuje twojej diety, a przeciwnie – nada jej smaku. Bo granaty nie tylko spożywane bez żadnych dodatków, świetnie cię nasycą, ale także dodane do sałatek i potraw nadadzą im tropikalnego, egzotycznego posmaku, dzięki któremu twoje dania znikną w mig.

7. Jogurt

Niskotłuszczowy, bez dodatku cukru, jest sprzymierzeńcem diety, ponieważ zawiera białko, węglowodany i tłuszcze, które w kombinacji mogą skutecznie zabić głód i trzymać poziom insuliny na podobnym poziomie. Dzięki temu nie sięgamy po niezdrowe produkty. Amerykańscy naukowcy dowiedli, że osoby, które były na diecie, a w ich jadłospisie pojawiał się jogurt, traciły około 60 % tkanki tłuszczowej więcej, niż te, których menu nie zawierało jogurtu.

8. Jajka

Ponownie powróciły do łask i na szczęście, bo są dietetycznym, bogatym w składniki odżywcze i w dodatku pysznym produktem. Jajka mają niewiele kalorii i powodują, że po ich zjedzeniu w ciągu dnia nie jemy już tak wiele, bo doskonale zmniejszają poczucie głodu. 
Naukowcy serwowali jednej grupie kobiet, śniadanie złożone z kromki pełnoziarnistego chleba i jajka, drugiej – z bajgla. Choć ilość kalorii w obu posiłkach jest podobna, panie – u których w menu było jajko – straciły dwa razy więcej kilogramów.

9. Soczewica

Jak zapewniają fachowcy, świetnie wpływa na płaski brzuch. I rzeczywiście mają rację, bo soczewica jest bogata w białko i błonnik. Po jej zjedzeniu poziom insuliny we krwi nie wzrasta. Dzięki temu zmniejsza się szansa, że tłuszcz magazynuje się, szczególnie w okolicach brzucha. Jest wiele odmian soczewicy, ale czerwoną i żółtą ugotujesz najszybciej. Może być smacznym daniem samym w sobie, dodana do potraw z makaronu, nada im gęstość, dzięki czemu nie tylko będą smaczniejsze, ale mniejsza ich ilość zaspokoi twój głód.

10. Stek

Jeśli nie możesz się obejść bez mięsa, chudy, wołowy stek będzie nie tylko smacznym, ale też wspomagającym dietę, rozwiązaniem. Kawałek dobrze przyrządzonego w niskotłuszczowy sposób mięsa, na pewno zaspokoi, nawet duży głód. A proteiny zawarte w mięsie, pomogą ci zwiększyć ilość tkanki mięśniowej, gdy jesteś na diecie i gubisz kilogramy.

Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź http://trendz.pl/zmien-sie-z-kalorynka-pl