Użycie Photoshopa w celu poprawy wyglądu zdjęć gwiazd i modelek w popularnych magazynach i reklamach, pozostaje poza dyskusją. Nie sądzę, aby którykolwiek z dużych magazynów był w stanie publikować tylko i wyłącznie nieretuszowane zdjęcia okładkowe.

Pomimo postępu w dziedzinie fotografii i obróbki zdjęć, wraz z którym użycie pogramów graficznych jest coraz mniej oduczwalne, zdziwienie budzą coraz bardziej powszechne na okładkach wielkonakładowych magazynów i w kampaniach reklamowych zdjęcia (nie wyłaczając najnowszej kampanii toreb Chanel), które zostały przez Photoshopa wręcz zniszczone.O ile użycie programów graficznych przez półprofesjonlane czy regionalne media nie budzi zastrzeżeń, o tyle nadużywanie technolgii wobec widocznych braków warsztatowych przez uznane i opiniotwórcze wydawnictwa z milionowym budżetami, jest conajmniej niezrozumiałe.

Zobaczcie 10 przykładów zdjęciowych tragedii, w których użycie Photoshopa jest równie oczywiste, co mało profesjonalne.