We Włoszech odbyła się prezentacja nowego Fiata 500. W odróżnieniu od niedawnego modelu cinquecento (wł. pięćset) nie będzie to samochód tani, a stylistycznie nawiązuje do starszej „pięćsetki" z 1957 roku, wspominanej przez mieszkańców Półwyspu Apenińskiego z sentymentem. Trzydrzwiowe autko o długości 3,55 metra produkowane jest Polsce, w Tychach. Pod maską montowane będą trzy silniki. Benzynowe 1,2 l 8V (69 KM) i 1,4 l 16v (100 KM) oraz „polski" diesel 1,3 l 16v Multijet 75 KM. W ofercie mogą pojawić się później również wersje kabrio i kombi. W Polsce podstawowa wersja kosztować będzie prawdopodobnie ok. 36 tys. zł, a w Europie Zachodniej ok. 40 tys. zł. Bazowa cena topowej pięćsetki wyniesie zapewne ok. 55 tys. zł.

W czasie okresu poprzedzającego produkcję wielokrotnie widzieliśmy nową pięćsetkę jeżdżącą po polskich drogach w Bielsku i okolicach. Trzeba przyznać, że auto jest małe, ale robi duże wrażenie.