Minęło już 20 lat odkąd pojawiła się pierwsza wersja modelu Boxster. Ironiczne komentarze do tego modelu, kazały go pozycjonować nie jako młodszego brata 911, ale samochód wąsatego fryzjera.

Sporo się zmieniło od tego czasu. Polska po okresie niebywałej prosperity spada w odmęty szaleństwa, Europa nie potrafi sobie poradzić z prostym problemem granic, a Putin skazuje Rosję na godnościwą izolację w biedzie.

W Porsche również sporo zmian. Choć nadal ikoną i modelem, który wywołuje bicie serca motomaniaków jest 911. Nawet podstawowa wersja Carrera jest oferowana z turbo.

Motorem napędowym marki stały się spokrewnione z Audi modele segmentu SUV. To Cayenne i genialny w prowadzeniu Macan.

Boxster i Cayman z każdą generacją nabierały sportowych cech i zbliżały się do modelu 911.

Najnowsza wersja 718 Boxster czerpie wprost ze sportowej spuścizny Porsche. To model, którego z całą pewnością nie należy się wstydzić. Lifestylowy roadster, który podkreśla nasz status społeczny i znajomość motoryzacji. Samochód, którego muskularny wygląd może konkurować z 911, a osiągi oferują podobną radość z jazdy.

Prowadzenie jest genialne. To cabriolet, który jeździ jak po sznurku. Idealny do pokonywania alpejskich zakrętów i stworzony, aby wybrać się nim na urlop w modnym kurorcie z przerwą na tor wyścigowy.

Samochód czerpie pełnymi garściami z tradycji i DNA niemieckiej marki. Na pokładzie znajdziemy turbodoładowany silnik czterocylindrowy. Wesja podstawowa oferuje 300 koni mechanicznych z jednostki 2 litrowej.

Model Boxster S to 350 koni mechanicznych generowanych z silnika 2,5 litra.

Wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię PDK osiąga maksymalną prędkość 275 km / h. Pierwsze sto kilometrów pojawia się już po 4,7 sekundy.

Boxster S pozwala rozpędzić się do 285 km /h. Pierwsze sto kilometrów zobaczymy na liczniku po 4,2 sekundy.

Spalanie spadło o ponad 10 procent.

Zwróćmy uwagę na nowe światła LED, spojler i wypełnione multimediami i innowacyjnymi systemami wnętrze.

To PCM - Porsche Communication Management, PASM - Porsche Active Suspension Management i znakomite elektromechaniczne wspomaganie.

Całość dopełnia nowa paleta kolorystyczna i podwójny, rasowy wydech.

Idealny pomysł na weekendowy samochód. Mniej ostentacyjny i równie dobry wybór w stosunku do wersji 911. Rekomendacja trendz.pl

Video: