Range Rover Sport drugiej generacji zaprezentowano kilka tygodni temu. Samochód zadebiutował podczas New York Auto Show.

Pojazd jest reklamowany jako najszybszy i najbardziej uniwersalny model przeznaczony dla rodzin.

Jego wieloaspektowość zadziwia, zaprzeczając tezom o tym, że to, co jest uniwersalne, jest do niczego.

Nieprzypadkowo Range Rover to samochód, który rekomenduje Jeremy Clarkson z Top Gear.

Marka coraz wyraźniej oddziela się od modeli Land Rover, stając się SUVem, który rywalizuje z luksusowymi limuzynami w stylu BMW serii 7, Mercedesa klasy S czy modelu Jaguar XJ.

Czy ktoś pamięta jeszcze ironiczne uśmieszki tych, którzy nabijali się z przejęcia marek Land Rover i Jaguar przez indyjską markę TATA ?

Dopływ kapitału, doskonała kooperacja projektantów i inżynierów spowodowały eksplozję. Range Rover stał się samochodem, który niezależnie od wersji jest bezkonkurencyjny.

Nieprzypadkowo Gerry McGovern, dyrektor odpowiedzialny za projekty Range Rover i Land Rover, deklaruje, że firma jest w trakcie tworzenia zupełnie nowej generacji pojazdów. To nie jest czcza gadanina, ale fakty podparte konkretnymi modelami.

Range Rover Sport jest przeznaczony dla nieco innej grupy docelowej niż większy brat. To młodzi biznesmeni, którzy choć posiadają już rodzinę, nadal są spragnieni adrenaliny i sportowych doświadczeń.

W ofercie znajdziemy całą gamę silników. To zarówno jednostki DIESEL, jak również mocne silniki benzynowe.

Przez kilka miesięcy dostępne będą 4 warianty silników. To dwa modele benzynowe z turbodoładowaniem (V8 o pojemności 5 litrów i mocy 510 KM oraz V6 o mocy 340 KM i pojemności 3 litrów). Na polskim rynku królować będzie zapewne ekonomiczny DIESEL. W pierwszej fazie produkcji otrzymamy silniki 3-litrowy TDV6 o mocy 258 KM i 3-litrowy SDV6 o mocy 292 KM).

Firma zapowiada, że z czasem zaprezentuje innowacyjne modele hybrydowe (niezbędne na rynku amerykańskim czy japońskim).

Najmocniejszy model oferujący moc 510 KM przy dużo lżejszym nadwoziu i bardziej innowacyjnym projekcie powoduje, że nowy Land Rover to najszybszy model w historii marki.

Range Rover Sport nowej generacji pozostaje krótszy o 149 mm i niższy o 55 mm od większego brata.

Karoserię wykonano z aluminium o wysokiej wytrzymałości. Choć mniejszy od klasycznego Range Rovera wydaje się równie funkcjonalny i dużo bardziej zwinny i sensowny.

Zawieszenie ze stopów lekkich i nowoczesna struktura samonośna w połączeniu z nowoczesnymi motorami powodują, że Range Rover Sport jest szybszy i bardziej fascynujący niż kiedykolwiek wcześniej. Rekomendujemy.