Ostatni model Alfa Romeo oferowany na amerykańskim rynku to 164. Firma od tego czasu dokonała niezwykle pozytywnej rewolucji. Poprzez tak udane modele jak 156, Brera, 166 czy 159 zmieniła wizerunek marki. Wcześniej Alfa Romeo kojarzyła się ze sportowymi emocjami i ponadprzeciętną awaryjnością. Rzecz jasna to stereotyp. Awaryjne było przede wszystkim zawieszenie, siła plotki zrobiła jednak swoje i marka od lat walczy o odzyskanie dobrego imienia.

Należy wspomnieć o niszowym i ekskluzywnym modelu 8Cs, który znalazł nabywców w USA. To jednak supersamochód dla wybrańców.

Alfa Romeo pragnie podbić serca Amerykanów modelem Giulia, który konkuruje z tak pożądanymi BMW 3 czy AUDI A4. Firma planuje również debiut w segmencie małych SUVów, który poszerzy grono odbiorców marki.

Alfa Romeo zamierza olśnić wszystkich modelem 4C i dwumiejscowym Spiderem, o którym pisaliśmy na łamach trendz.pl. Przypomnijmy, że nowy Spider, będzie spokrewniony z Mazdą MX-5. Samochód będzie jednak posiadał silniki Alfa Romeo.

Trzymamy kciuki za Włochów. Alfa Romeo zasługuje na spektakularny sukces.

Czy waszym zdaniem Alfa to jedynie lepiej wykonany FIAT czy kultowa marka segmentu Premium ?