New Kyron to już czwarta nowość koncernu Ssangyong Motor Company  wprowadzona do polskiej oferty w 2007 roku. Nowy, odświeżony model  Kyron, to połączenie wygodnego samochodu klasy średniej i dosyć sprawnej terenówki.

Linia zewnętrzna nowego Kyrona została zmieniona w stosunku do Kyrona przed faceliftingiem. Zmianie uległ przede wszystkim kształt lamp tylnych,
a także przednia część samochodu. New Kyron ma nowy, trzy-liniowy, chromowany grill oraz zabudowany sportową siatką wlot powietrza. Również światła przeciwmgielne zmieniły swój kształt z okrągłych na prostokątne. Sylwetka samochodu z całą pewnością wyróżnia pojazd na tle konkurencji. Nie jest to samochód dla wielbicieli tradycyjnego designu samochodowego. Z całą pewnością fani komiksów Mangha poczują się tu jak w raju.

Wnętrze Kyrona jest obszerne i funkcjonalne. Wyraźnie widać że Koreańczycy uczą się coraz szybciej. Zorientowana na kierowcę przednia część kabiny pasażerskiej zapewnia dobry komfort użytkowania. W środku znajduje się całkiem sporo funkcjonalnych schowków i uchwytów szczególnie przydatnych w czasie odległych podróży. Skórzana tapicerka, dobrej klasy sprzęt audio , elektrycznie sterowane szyby i lusterka zewnętrzne to elementy wyposażenia bez których żaden liczący się producent samochodów nie zdobędzie klientów.

Niestety New Kyron będzie dostępny na polskim rynku jedynie w jednej wersji silnikowej: w 2 - litrowym turbodieslu w technologii Mercedesa z systemem common-rail III generacji o mocy 141 KM, o momencie obrotowym 310 Nm dostępnym z zakresie  1800 – 2750 obrotów na minutę. Napęd Kyrona jest przekazywany za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów.

SsangYong sprostał europejskim standardom i staje się coraz poważniejszym graczem na rynku. Liczymy jednak na bardziej konkurencyjne ceny.