Niestety na najbliższych targach w Tokio, które odbędą się pod koniec października, Mazda nie zaprezentuje następcy fenomenalnego modelu RX-7. Jednak na stoisku tej japońskiej marki, która obecnie należy do Forda i tak nie powinno wiać nudą. A to za sprawą koncepcyjnego modelu Taiki Concept, który pokazuje, w jaki sposób projektanci Mazdy przewidują rozwój dwuosobowych, sportowych samochodów przyszłości, z silnikiem z przodu oraz napędem na tył. Należy dodać że dosyć odległej przyszłości.

Auto wygląda jak połączenie płaszczki i rekina na kołach. Taiki to kontynuator linii designu wyznaczonego przez model Nagare. W tym samym, stylistycznym „klimacie” utrzymane były również koncepcyjne Hakaze i Ryuga. Jednak poza stylistyką, Taiki prezentuje jeszcze jedną, nawet ważniejszą innowację

Jest to nowa generacja silnika Wankla, o kodowej nazwie 16X. Porównując go do silnika stosowanego w modelu RX8, 16X ma podniesioną pojemność (1,6 l. zamiast 1,3 l.), system bezpośredniego wtrysku paliwa oraz aluminiową obudowę.