KIA po przejęciu przez koncern HYUNDAI zmienia oblicze niemal z dnia na dzień. Z fatalnie wykonanych, niezwykle awaryjnych kopii japońskich samochodów pozostało jedynie wspomnienie. Współczesna KIA to najnowsze technologie rodem z Azji i znakomity europejski design. Podobno nowe modele KIA okazały się szokująco udane nawet dla reprezentantów koncernu VW, którzy wpadli w popłoch po premierze nowej wersji modelu CEED.

K900 to próba sięgnięcia marki do segmentu Premium. Próba, która stanowi niezwykłe wyzwanie, o czym przekonuje się HYUNDAI z fenomenalnymi modelami GENESIS czy takie marki jak LEXUS i Infiniti.

Przypomnijmy, że projekt pierwszego LEXUSA, który utorował marce Toyota drogę do świata samochodów luksusowych, pochłonął bagatela miliard dolarów. Efektem okazały się najmniej awaryjne, najlepiej wyciszone samochody, które do dziś stanowią niedościgniony wzorzec. BMW, Audi i Mercedes nie mają już łatwo. Nie dość, że muszą się ścigać z Lexusem, mają jeszcze potężnego rywala w postaci Infiniti. Produkowane w Japonii samochody o sportowym DNA dają radość z jazdy porównywalną z BMW za dużo lepszą cenę. Do tego ich poziom wykonania graniczy z perfekcją. Dodamy dla formalności, że Infiniti produkowane są tylko i wyłącznie w Japonii, co powoduje, że każdy milimetr samochodu jest dopieszczony do perfekcji.

Niemcy mają dodatkowy problem. To koreańska ofensywa. Nie dość, że mieszkańcy Korei detronizują zachód w zakresie nowych technologii. Takie koncerny jak SAMSUNG czy LG tworzą najnowsze technologie, eliminując amerykańskich i europejskich konkurentów. Do tego światem motoryzacji w coraz większym stopniu zdają się kierować fani kapusty Kimchi.

HYUNDAI i KIA to design, który bije na głowę konkurencję, nie tylko z Japonii, ale również z Europy, o amerykańskiej motoryzacji przez grzeczność nie będziemy wspominać. Technologicznie również wszystko jest dopracowane i spełnia najnowsze standardy i wpisuje się w nowe trendy. Czego chcieć więcej ? Coraz bardziej świadomi konsumenci nie kupują już legend motoryzacyjnych. To przestrzeń zarezerwowana dla rosyjskich oligarchów i arabskich szejków. Zachodni konsument jest pragmatyczny i coraz mniej chętnie inwestuje w opowieści o motoryzacyjnym segmencie Premium. Różnice między samochodami są coraz mniejsze. Podzespoły te same. Emocje związane z nowymi modelami są studzone przez normy ekologiczne i ceny paliw. KIA trafia w idealny moment, aby swoją limuzyną K900 zaspokoić potrzeby konsumentów.

Sytuacja jest zbliżona do tej, którą pamiętamy z premiery modelu SKODA SUBERB. Okazało się, że świat biznesu rezygnuje z niemieckich limuzyn na rzecz niezawodnej i ekonomicznej Czeszki. Podobnie może stać się z KIA.

Dla formalności dodamy, że flagowy model koreańskiego koncernu posiada wszystkie możliwe innowacje, systemy bezpieczeństwa i multimedia. Do tego 3,8 litrowy silnik V6 lub opcjonalne V8 o pojemności 5,0. Propozycja nie do odrzucenia ?