Kompaktowe SUV-y to modele aut, które od kilku lat zdobywają coraz większą rzeszę klientów. W Polsce co roku auta z tego segmentu znajdują kilkanaście tysięcy nowych nabywców. Te rekreacyjno-użytkowe lubiane są przede wszystkim za wysoki poziom bezpieczeństwa, komfort oraz sportowy charakter i właściwości auta terenowego. SUV sprawdza się na każdej drodze i w praktycznie każdych warunkach, z jakimi na co dzień spotykamy się na drogach. Jednak nie ma róży bez kolców, ponieważ tego rodzaju auta posiadają swoje wady, takie jak trochę gorsze osiągi i większe spalanie, które jest uwarunkowane większą masą oraz napędem na obie osie.

Funkcjonalność, bezpieczeństwo i właściwości jezdne

To niewątpliwie największe atuty tych aut. Podwyższone zawieszenie ułatwia wsiadanie oraz wysiadanie, montaż fotelika, wkładanie zakupów oraz – co bardzo ważne – daje przewagę podczas drobnych kolizji. W SUVie podczas stłuczki możemy mieć do czynienia tylko z drobnymi uszkodzeniami zderzaka lub listw ochronnych. Napęd na wszystkie koła oraz wyższe zawieszenie ułatwia nam również przemieszczanie się w warunkach zimowych oraz na podmiejskich bezdrożach. Dlatego to właśnie napęd 4x4 jest tutaj kluczowym czynnikiem przy zakupie auta tego typu. Walka z wybojami i nierównościami na naszych drogach to istna gehenna dla aut osobowych.

Jak wybrać?

Jeśli przy wyborze odpowiedniego dla nas modelu postawimy na niezawodność i nowoczesną technologię, to warto zastanowić się nad wyborem auta produkcji japońskiej. Jednym z dostępnych na rynku jest model Hondy CR-V. Znanej i zaufanej marki na całym świecie, która cieszy się dość dużą popularnością. Ich auta są trwałe, a silniki pod warunkiem, że się o nie dba, potrafią służyć dekadami. Model 4x4 Hondy istnieje na rynku od 1995 roku i obecnie doczekał się już IV generacji.
„W gamie jednostek napędowych oferowanych w nowej Hondzie CR-V dostępny jest silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 2 litrów oraz diesel i-DTEC o pojemności 2,2 litra. Oba silniki powstały na bazie jednostek znanych z modelu CR-V trzeciej generacji, jednak zostały gruntownie zmodyfikowane pod kątem niższej emisji CO2. Na przykład wersje z silnikiem i-DTEC i manualną skrzynią biegów emitują teraz zaledwie 149 gramów CO2 na kilometr, co stanowi redukcję o 12% w porównaniu do modelu poprzedniej generacji. Wartość mocy utrzymuje się w tym przypadku na niezmienionym poziomie 150 KM” – czytamy na honda.pl.
Przeczytaj więcej tutaj: http://honda.pl/pl/samochody/modele/cr-v-4-generacja.html