BMW zaprezentował najnowszą generację flagowej limuzyny. Seria 7, to dla wyznawców torii dominacji koncernu z Monachium wzorzec samochodu klasy premium. Luksusowa limuzyna od lat konkuruje z Mercedesem klasy S. To w zasadzie jedyny realny konkurent siódemki. Żaden inny model nie oferuje takich emocji i jakości wykonania. Z BMW 7 i Mercedesem S konkurować próbują takie marki jak Audi, Lexus czy od niedawna Hyundai, ale to rywalizacja z góry skazana na przegraną. Legenda i sportowe emocje BMW nie mogą mieć sobie równych. Jedynie klasa i styl oraz jakość wykonania Mercedesa mogą stanowić alternatywę.

Nowa siódemka jest jeszcze bardziej stonowana od poprzedniej wersji, która stanowiła odpowiedź na rewolucyjny design Chrisa Bangle. Tym razem mamy do czynienia z wysmakowaną linią i subtelnym wzornictwem, w którym niektórzy dostrzegą wpływy legendarnego modelu E32.

Najnowsza seria 7 to innowacyjne technologie. Znajdziemy tu laserowe światła, przy których LEDy rodem z Audi to technologia przeszłości.

Nowa siódemka to również wersja hybrydowa, która w warunkach testowych spala nieco ponad 2 litry etyliny.

Adrian Van Hooydonk z BMW twierdzi, że najnowsza limuzyna bawarskiej marki to zrealizowana wizja nowoczesnego luksusu.

Innowacyjne gadżety, które kreują trendy w motoryzacji to również czujniki reagujące na ruch poprzez które sterujemy funkcjami samochodu. O tym rozwiązaniu napiszemy jeszcze przy okazji informacji na temat nowego systemu iDrive.

Luksusowe wnętrze jest wystarczająco duże. Rynek chiński ucieszy wersja przedłużona „Executive Lounge”. O komfort pasażerów i kierowcy dbają najnowsze systemy bezpieczeństwa. Znajdziemy tu fotele z funkcją masażu i aktywnej wentylacji oraz rozbudowany system multimedialno-rozrywkowy, który BMW dopracowało w każdym detalu.

Panoramiczny dach „Sky Lounge” zadowoli najbardziej wybrednych klientów. Jakość wykończenia przekracza wszystko co znamy w BMW i aspiruje do poziomu należącego do Bawarczyków koncernu Rolls-Royce.

Najnowszy iDrive jest dotykowy oraz sterowany poprzez gesty. W ten sposób będziemy odbierać rozmowy telefoniczne czy sterować funkcjami radia.

Najnowsza limuzyna BMW jest niezwykle lekka. Technologia „Efficient Light Weight” doprowadziła do zmniejszenia masy samochodu o 130 kg.

W konstrukcji wykorzystano włókno węglowe. Lekka i perfekcyjnie prowadząca się limuzyna powoduje, że nawet w tak prestiżowym pojeździe nie zatracamy sportowego ducha i delektujemy się istotą marki BMW, którą definiuje hasło „Radość z jazdy”.

Jednostki napędowe to dopracowane, turbodoładowane V6 i V8 oraz doskonała hybryda.

Tradycyjne silniki oferują moc na poziomie od 265 KM do 450 KM. Jazdę wspomaga doskonała skrzynia biegów Steptronic o ośmiu przełożeniach.
Jednostka hybrydowa dostępna w modelu 740e oferuje łączną moc z silnika benzynowego i elektrycznego na poziomie 326 KM.

Najnowsza limuzyna marki BMW to aktualnie najbardziej dopracowany samochód segmentu premium. Mercedes może czuć się zagrożony.

Video: