BMW Vision to zapowiedź nowej linii luksusowych limuzyn produkowanych przez bawarski koncern.

Czterodrzwiowa limuzyna zdaje się zapowiadać rewolucyjną, zupełnie nową serię 7. To zmiana na miarę pierwszego modelu projektowanego przez Chrisa Bangle, który, co widać z perspektywy lat, okazał się kluczem do prymatu marki BMW w segmencie Premium. Firma dzięki niezwykłemu designowi i najbardziej innowacyjnym technologiom zdeklasowała takie marki jak Marcedes-Benz i Audi, przejmując dominację w segmencie samochodów luksusowych i rozpychając się łokciami w coraz to nowych niszach, łącznie z samochodami elektrycznymi, które jako pierwsze na rynku odnoszą sukces (seria i3 oraz i8).

Nowa koncepcja BMW integruje wrażenia z jazdy charakterystyczne dla BMW z niezwykle innowacyjnym interfejsem, który nie ma sobie równych na rynku. Już system iDrive stanowi po latach prób i błędów swoisty wzorzec. Jak będą wyglądały systemy interaktywne i multimedialne w nowych modelach luksusowych BMW ? Będą najbardziej dopracowane i funkcjonalne oraz innowacyjne w takim stopniu, o jakim inżynierowie z konkurencji nawet nie śnią.

Szef projektu BMW Vision, Karim Habib deklaruje, że innowacje na pokładzie nowego BMW dostarczą nowe, wieloaspektowe, luksusowe doświadczenie.

Adrian van Hooydonk, następca genialnego Chrisa Bangle, główny designer BMW twierdzi, że innowacyjna technologia i nowoczesny luksus stanowią DNA marki BMW.

Minimalistyczny design, intuicyjność, niezwykły luksus i pietyzm w wykonaniu oraz niemiecka, najbardziej dopracowana technologia czynią markę BMW kreatorem trendów na rynku motoryzacji XXI wieku.

Przykładem jest oświetlenie. Znajdziemy tu charakterystyczne dla BMW ringi, które święcą dziesięciokrotnie mocniej od tradycyjnych LEDów.

W drzwiach czy elementach podwozia znajdziemy wszechobecne włókna szklane. Ramy foteli mają być zintegrowane z konstrukcją nośną, co czyni nowe BMW jeszcze bardziej zwartym i spójnym samochodem.

Z tyłu znajdziemy oświetlenie wykonane w technologii OLED, które emituje światło 400-krotnie cieńsze od ludzkiego włosa.

Informacje są wyświetlane bezpośrednio w polu widzenia użytkowników pojazdu. Wszystko dzięki superinnowacyjnej technologii head-up. Informacje o statusie jazdy otrzymuje nie tylko kierowca, ale również pasażerowie. Wszystko dzięki wszechobecnym wyświetlaczom i systemom interaktywnym.

Nowa kierownica nie musi nas zachęcać do prowadzenia pojazdu. Jest idealna. Perfekcyjnie wykonana, pokryta skórą, zdaje się sama leżeć w dłoniach. Do tego kierowca otrzymuje system trzech wyświetlaczy, które prezentują obrazy w technologii 3D. Wyświetlacze pokazują informacje o trasie, prędkości, obrotach silnika czy innych parametrach pojazdu. Całością możemy sterować głosowo.

Nowe BMW jest wykonane z wielu warstw materiałów. Geometryczne wnętrze kryje w sobie zarówno włókna węglowe, jak również systemy elektroniczne czy wieńczące dzieło luksusowe drewno, skórę i aluminium.

Ekskluzywny charakter nowej limuzyny mają podkreślać elementy wykonane z jedwabiu, drewna lipowego i skóry nabukowej.

BWM wyprzedza konkurencję, pozostając najważniejszym kreatorem trendów na rynku motoryzacji.