Audi zaprezentowało prototyp SUV-a napędzanego wodorem wspartym jednostkami elektrycznymi. Samochód nazwano H-tron Quattro. Pojazd wyposażono w kultowy napęd na cztery koła zwany Quattro.

Audi poszukuje nowych źródeł energii dla swoich samochodów. Firma należąca do koncernu VW, po aferze spalinowej najwyraźniej eksploruje nowe, ekologiczne źródła zasilania.

Niemcy pozostają w tyle za Japończykami. Toyota i Honda posiadają produkcyjne wersje samochodów wodorowych. Bawarczycy z Ingolstadt póki co ograniczają się do wersji prototypowej.

Pojazd wygląda na bliski produkcji, ale to tylko plotki i domysły. H-tron zaprezentowano podczas North American International Auto Show 2016 roku w Detroit.

Pełne tankowanie samochodu trwa cztery minuty. Zasięg to 600 kilometrów. Jednostka napędowa składa się z 330 ogniw paliwowych. H-tron oferuje trzy zbiorniki na wodór, które osłania gazoszczelny poliamid owinięty polimerem wzmocnionym włóknami węglowym i szklanym.

Z ogniwami paliwowymi połączono akumulatory litowo-jonowe, które stanowią dodatkowe źródło napędu dla wodorowo-elektrycznej hybrydy.

Przyspieszenie oryginalnego SUVa do 100 km / h zajmuje mniej niż 7 sekund. Prędkość maksymalna to 200 km / h.

Napęd zasila dwa silniki elektryczne. Ten dedykowany dla przedniej osi oferuje moc na poziomie 90 kW. Ten dla tyłu to 140 kW.

Inteligentny system zarządzania optymalizuje rozkład energii, tak aby napędzać samochód i dostarczać energię dla jego systemów.

Dynamiczna sylwetka kojarzy się z pojazdami, które stanowią syntezę modnych SUVów z samochodami coupe.

Zwróćmy uwagę na dach, na którym znalazło się miejsce dla paneli słonecznych, które stanowią dodatkowe źródło energii.

Oświetlenie to technologia laserowa i Matrix LED znane z najdroższych modeli Audi. Wnętrze doświetlają lampki OLED, które tworzą unikalny nastrój.

System multimedialny procuje w oparciu o chip marki nVidia. Innowacyjny obraz całości uzupełnia innowacyjny asystent kierowcy składający się z takich elementów jak czujniki radiowe, kamery, czujniki ultradźwiękowe czy skaner laserowy.

Autonomiczna jazda jest możliwa do prędkości 60 km / h. O takich detalach jak rozbudowana nawigacja, wielostrefowa klimatyzacja czy znakomitej jakości Audio nie wspominamy.

Czy prototyp trafi do produkcji ? Ile będą kosztować wszystkie systemy ? Czy napęd zostanie wykorzystany w produkowanych przez Audi samochodach ?