Jest to pierwsza propozycja znanej projektantki zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Kolekcja 5 eleganckich ubranek dla Żubrówki wyprodukowana została w limitowanej ilości i trafi do 10 osób – polskich i zagranicznych gwiazd. Pierwszą kolekcję otrzymał podczas październikowego koncertu w Poznaniu Derek Wiliam Dick znany jako Fish. Jedno wybrane Żubranko z kolekcji Violi Śpiechowicz trafi do sklepów w listopadzie. Żubrówka już wkrótce pojawi się w nowej kreacji - Żubranku z limitowanej kolekcji przygotowanej na sezon zima 2008/2009. Kolekcja została zaprojektowana przez Violę Śpiechowicz – polską projektantkę znaną również za granicą. Kolekcja składa się z 5 modeli (Down Jacket, Waterproof, Bison, Golf i Globetrotter). Żubranka są inspirowane kształtem butelki, stanowią odzwierciedlenie charakteru marki a także trendów w modzie. Zostały wykonane ręcznie w bardzo ograniczonej ilości. Unikalna kolekcja Żubranek trafi do 10 wyjątkowych osób na całym świecie. Otrzymają ją m.in. takie gwiazdy jak: Mark Knopfler, Sophie Marceau, czy Derek William Dick znany jako Fish. Wśród adresatów znajdą się także znane osoby z polskiego show biznesu. „Pomysł zaprojektowania kolekcji kurteczek dla Żubrówki bardzo mi się spodobał – podobnie zresztą jak cała idea przekazania jej wybranym wyjątkowym osobom. Dla mnie to ważna kolekcja, ponieważ do tej pory projektowałam ubrania tylko dla kobiet – kolekcja „Żubranek” na sezon jesień-zima 2008 to mój pierwszy projekt, który można postrzegać jako kreacje unisex.” - mówi Viola Śpiechowicz Zaangażowanie znanej projektantki ma na celu podkreślenie wyjątkowego charakteru kolekcji. „Po sukcesie „Żubranka” w roku ubiegłym, w tym roku poszliśmy o krok dalej. Zaprosiliśmy do współpracy Violę Śpiechowicz. Żubrówka jest polską marką bardzo cenioną za granicą, podobnie jak kreacje Violi. Chcemy podkreślić unikalność i wyjątkowość Żubrówki – stąd pomysł całej kolekcji. Stworzony projekt stanowi odzwierciedlenie unikalnego charakteru marki. Jednocześnie pamiętamy o naszych konsumentach – i dlatego jedno „Żubranko” z limitowanej kolekcji trafi w listopadzie do sprzedaży.” Powiedział Paweł Sobalak – Brand Manager marki Żubrówka Oprócz 10 kolekcji, które trafia do gwiazd, jedną przeznaczono dla wszystkich fanów Żubranka. Będzie ją można zdobyć konkursie na stronie internetowej www.zubrowka.pl. Od listopada wybrane Żubranko (model DOWNJACKET) z kolekcji Violi trafi do sklepów w całej Polsce w ilości 600000 sztuk. Żubranko ma nie tylko atrakcyjny wygląd, ale dziękizastosowanym materiałom, jest także funkcjonalne. Posiada ono specjalną funkcję chłodzenia, dzięki której możemy cieszyć się zimną
Żubrówką jeszcze dłużej.