Obserwując zgiełk i harmider, które obecne są na każdym większym balu lub ekskluzywnej imprezie, myślę że warto jest byśmy przyjrzeli się bliżej warszawskim trendom oraz publiczności na nie zapraszane.
Bycie "en vogue", z francuskiego "na fali", oznacza nie mniej nie więcej, jak sztuka zaprezentowania się i elokwentna rozmowa w wysoko postawionym towarzystwie.
Do tego celu potrzebne są następujące atrybuty: kreacja od czołowych projektantów (im droższa tym lepsza), hollywoodzki uśmiech oraz uwodzicielskie spojrzenie, a wiadomy będzie fakt, iż obiektywy fotoreporterów skierowane zostaną w naszą stronę. Co gwarantuje popularność, a zarazem wejściówkę na pozostałe bankiety, na których nie może nikogo zabraknąć.

Polskie gwiazdy, gwiazdeczki często radzą się ekspertów mody, aby ich ubiór był odpowiedni do okazji, na którą się wybierają. 
W tym celu rola stylistów, projektantów, fryzjerów jak i wizażystów jest niezastąpiona.
Przesadzają, udziwniają, eksperymentują, podkreślają. Osobistości i plejady artystów tak bardzo chcą być
indywidualistami, że czasem wychodzi im to na niekorzyść.

Ich jaskrawy image pozwala przeciętnej pani Kowalskiej poczuć się jakby to ona była zapraszana na zabawę organizowaną przez czołowe osobistości.
Takie wrażenie można odnieść, czytając i karmiąc się nowinkami z warszawki, umieszczonych w kolorowych pisemkach.

"Kreatorka młodości"

Świeży i naturalny wygląd to towar najcenniejszy za granicą i w Polsce. Na koktajlach czy w nocnych dyskotekach paparazzi "wyłapują" gwiazdy. Własny styl oraz pozycja- liczą się przede wszystkim. Zaś "bywanie" jest równoznaczne ze zdobyciem lukratywnego kontraktu finansowego. 
Oceniamy znanych. Wydawać by się mogło, że stajemy się obecni w ich życiu. Dzięki prasie i mediom jesteśmy na bieżąco z trendami, które mają swoje odzwierciedlenie na ulicach. Warszawski styl powoduje, że chcemy upodobnić
się do naszych bohaterów z telenowel czy teledysków.
Pragniemy stać się rozpoznawalni, mimo, iż założyliśmy najnowsze okulary przeciwsłoneczne sygnowane marką Dolce & Gabbana.

Jest to w naturze człowieka, by być choć na chwilę tak jak Madonna czy jak bracia Mroczkowie (skala popularności różna, lecz znacząca) fotografowanym i rozpoznawalnym, gdy robimy zakupy w supermarkecie. Zwracam w tym momencie uwagę na stolicę. Tak wiele jest sztuczności oraz zabobonów pośród czołowych artystów. Poprzez uśmiech nie widzimy ich smutku i trosk życia prywatnego. Jeżeli chcesz, by o tobie pisali zachowaj się jak na gwiazdę przystało, tj. stwarzaj pozory.

Niektóre z osobowości są wybredne. Mam tu na myśli pseudo postawę godną zachodnich (celebrites). Jako projektant mody wiem, że rozmowa z piosenkarkami i modelkami to ciężki orzech do zgryzienia. Szybko przychodzi znużenie i monotonia, co się tyczy konwersacji. Mimo, że świat sław ściśle hermetyczny i zamknięty dla "szarej Kowalskiej" to jest on mekką nieposkromionych żądz.


"Money, money..."

Status i pozycję człowieka kształtują pieniądze. Często jest tak, że bez wpływowych znajomych, nie osiągniesz sukcesu. Oczywiście zdarzają się przypadki Doda - ciężką pracą zdobyła szczyty popularności i zawdzięcza to długoletnim staraniom jak i mozolnym godzinom spędzonym w studiu nagrań. Cios za ciosem, porażka za porażką stanowiły motywację dla wielu sław, które mamy przyjemność gości na warszawskich salonach. Jest to temat tabu, bo po co i komu potrzeba informacja o słabostkach i upadku skoro liczy się tylko młodość, talent i zaplecze finansowe.

Piękni, młodzi i bogaci to odwieczna dewiza ludzi sukcesu .
Nie dziwi, więc informacja o tym, że polscy projektanci mody preferują współpracować
z najważniejszymi osobistościami z show-biznesu.
Choć Warszawa wciąż czerpie inspiracje odzieżowe z Mediolanu, Paryża i Londynu my również mamy kilku znakomitych krawców, czyli mistrzów igły i nitki.
Redaktorki kolorowych czasopism, naczelne uwielbiają być zapraszane na fashion show. Wtedy to właśnie Warszawa tętni życiem, a następnego dnia informacja o danym evencie jest na okładkach owych pisemek prawo rynku dyktuje warunki którym rządzi się nasz świat.
Nagłówki mówią same za siebie "niekwestionowani zwycięzcy" najefektowniejsza kreacja "najmłodsza gwiazda:, "najbardziej rozbawieni"...Zawsze jest to "naj", czyli stopień najwyższy przymiotnika , który oznacza ważność i skupia nasze oczy na danej postaci. Jeśli jesteś "naj", bądź to w pracy, życiu prywatnym czy wśród przyjaciół to wtedy liczą się z twoim zdaniem, jesteś doceniany, masz swobodę i przywileje, dzięki którym otrzymujesz tabliczkę z napisem "status gwiazdy".

"Mecenasi kultury i sztuki"

W stolicy ludzie biznesu zarabiają krocie. Rozkręcają własne przedsiębiorstwa, zyskują majątek, rozgłos i mogą pozwolić
sobie na zakup odzieży z najwyższej półki. Co to oznacza. 

Przedsiębiorcy i kontrahenci chętnie odpoczywają z rodzinami za granicą, a ich żony zaopatrują się w butikach słynnych projektantów odzieży. Przychodząc na salony olśniewają wszystkich. 
Wyjść za mąż za bogacza jest równoznaczne z luksusem.

Jednak przychodzi moment kiedy to elegancka pani ma za dużo pieniędzy.
Inwestuje w tym momencie w innych, tak było z Aleksandrą Dochnal, kobietą z pozycją i żona Marka Dochnala - polskiego milionera. Wsparła ona finansowo Macieja Zienia, który tworzy odzież już od 10 lat. Była dla niego mecenasem i przeistoczyła nieznane dotąd atelier Zień w jedną z rozpoznawalnych i cenionych na polskim rynku marek luksusowych. 
Bez znajomości i uczestnictwa w kulturalnym życiu Warszawy możemy zapomnieć o sławie i życiu przepełnionym blichtrem. Konkluzją artykułu będzie inspiracja i rada dla osób pragnących zaistnieć
na "arenie kulturalno towarzyskiej polskiego świadka sław". Zainwestuj w siebie i uwierz w potencjał którym jesteś obdarzony. Odpowiedz na pytanie co naprawdę chcesz w życiu osiągnąć
i dąż do tego. Ciężka praca i wytrwałość w zamierzonym celu gwarantują sukces. Należy mieć na uwadze fakt, że powinniśmy też coś sobą reprezentować, by móc zbierać upragnione plony. Pamiętajmy, że często w świecie substytutem edukacji staje się uroda. Ona zastępuje wszystko co niezbędne i jest gwarantem powodzenia zawodowego i prywatnego.

Tak więc, styl ubierania się i bycia w Warszawie zależy w wielkiej mierze od nas samych i od trendów, które obserwujemy i czerpiemy z nich inspirację. Zapewne przez długi jeszcze okres czasu tacy projektanci jak Gosia Baczyńska, Dawid Woliński, duet Paprocki&Brzozowski, Ewa Minge upiększać i wzbogacać będą polską rzeczywistość
własnymi projektami, aby warszawka nadal tętniła życiem i intrygami zza kuluarów.