Seul nieustannie się zmienia, a tempo życia pulsuje zawrotnie szybko. Młodzi ludzie z Korei Południowej to pokolenie całkowicie odmienne od dotychczasowych. Wykształceni za granicą, często w Stanach Zjednoczonych lub Zachodniej Europie, znający obce języki, otwarci na świat i inne kultury. Trendy, lifestyle i nowe technologie chętnie przenoszą do swojego kraju, inkorporując do mody i pop kultury.

Kultura azjatycka zakłada głęboki szacunek do własnej tradycji, dlatego młodzi ludzie łączą tradycję z nowoczesnością. Tydzień Mody w Seulu pokazał, że możliwa jest harmonia między pozornie przeciwstawnymi trendami.

Projektant Jinwon Woo stworzył kolekcję na wiosnę lato 2016, która nawiązuje do lat 80. w wydaniu amerykańskim. Zaproponował kurtki unisex i szkolne blezery. Pojawiły się desenie w kratę oraz oryginalny makijaż, podkreślający oczy niebieskim, intensywnym cieniem.

Największe zainteresowanie wzbudziła kolekcja Lucky Chouette. Projektantka Jae Hyun Kim czerpała do niej inspiracje z podróży dookoła świata. Znaleźliśmy zalotne, zabawne i niesamowicie kobiece kreacje, z licznymi printami i tłoczeniami. W sylwetkach przeważały sukienki baby-doll, ale nie zabrakło doniesień do typowego looku chłopczycy.

Kolekcja J Koo to królestwo haftu, koronek i wstążek. Nawet sportowe stylizacje zostały wykonane z delikatnych koronkowych paneli i tasiemek.

Kolejnym zaskakującym odkryciem dla obserwatorów był pokaz projektanta Yohan Kang. Jego debiut podczas Tygodnia Mody w Seulu koncentrował się wokół sportu. Baseball opanowała wybieg. Modelki w koronkowych kreacjach, utrzymanych w sportowym stylu i charakterystycznych rękawicach. Dużo bluz, spodni i  spódniczek w dresowym wydaniu.

Na koniec musimy koniecznie wspomnieć o marce pushBUTTON i jej projektancie Park Seung Gun. W kolekcji na wiosnę lato 2016 w genialny sposób połączył tradycyjne słomkowe kapelusze z białymi sukienkami. Inspiracja kulturą anime manga obok trendów z filmów science fiction. Różowe włosy i wszechobecne skarpetki.

Młodzi azjatyccy kreatorzy mody mają duże szanse na podbicie tamtejszego rynku. Rządzi się on odmiennymi regułami niż pozostałe części świata. Moda azjatycka ma jednak trudności z opanowaniem rynków zachodnich, które preferują inną estetykę.