Francuska marka sportowa powstała prawie sto lat temu, kiedy powołał ją do życia mistrz tenisa, René Lacoste. W 2010 marka Lacoste podjęła bardzo dobrą decyzję, wybierając na dyrektora kreatywnego Felipe Oliveira Baptista. Portugalski projektant zasłynął ze swojej młodzieńczej energii i doskonałej wizji mody miejskiej, którą inkorporował do Lacoste.

W kolekcji Lacoste wiosna 2016 Ready-to-Wear, dedykowanej kobietom i mężczyznom, otrzymaliśmy intensywne, energetyczne kolory i niebanalne wzory graficzne. Sportowy styl doskonale wpisał się w wielkomiejskie klimaty. Wizja mody, jaką przedstawia Lacoste, jest spójna i konsekwentna. Kolorowe, sportowe sylwetki wzbogacone zostały motywami z flag takich państw jak Stany Zjednoczone, Francja, Japonia i Szwajcaria. Pojawiły się oryginalne printy, zaczerpnięte ze starych plakatów. Barwne wzory ozdobiły garnitury, sukienki i tenisowe daszki. Elementy z uniformu spadochroniarza zostały ciekawie wkomponowane w sportowe poncza.

Oglądając pokaz Lacoste na New York Fashion Week, nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że na wybiegu zagościła tęcza. W końcu jak powiedział Baptista, chodzi o pokój i różnorodność. Nawiązania do flag narodowych wynikały natomiast  z faktu, że Lacoste po raz kolejny ubierze francuską reprezentację olimpijską. Podczas ceremonii otwarcia igrzysk w Rio latem 2016 będziemy mogli podziwiać projekty, które wykona Baptista. Będzie to historyczny moment dla marki, ponieważ jej założyciel został mistrzem olimpijskim w 1924.