Kiedy widzę beżowo-czarno kratkę odrazu nasuwa mi się marka Burberry. Dom mody jest jednym z najchętniej i najczęściej kopiowanym, a charakterystycznyą kratkę zobaczymy zarówno na talerzach, ubrankach dla psów, jak i meblach. Burberry postanowił stać się Googlem w modzie i zapowiedział na październik wprowadzenie na rynek własnego portalu społecznościowego www.artofthetrench.com. Ma on na celu pogłębienie relacji marki z klientem. Wielkie domy mody  odczuwają kryzys, dlatego każdy stara się na różne sposoby o pozyskiwanie i zatrzymanie klientów. Burberry jednak nie ma na co narzekać, bowiem na Facebook mają prawie 700 000 fanów.
Aby stać się użytkownikiem portalu wcale nie musisz być klientem marki. Wystarczy że chcoiaż będziesz miał perfumy lub pragniesz się dowiedzieć więcej o angielskiej firmie. Na stronie możemy zamieszczać zdjęcia ze słynnymi krateczkami w roli głównej.
Na rozkręcenie strony Dyrektor Kreatywny Burberry, Christopher Bailey, zatrudnił wpływowego bloggera modowego Scotta Schumana do zamieszczania na stronie zdjęć przypadkowo spotkanych na ulicy ludzi w płaszczach Burberry. Grupą docelową portalu mają być głównie młodzi ludzie, którzy chętnie siedzą przed komputerem. Prowadzona od kilku już lat sprzedaż internetowa doskonale opłaciła się firmie i trzykrotnie przewyższa sprzedaż we flagowych sklepach Burberry.

Jak Wam się podoba pomysł?