Marka Proenza Schouler od dziesięciu lat jest synonimem współczesnej amerykańskiej kobiety. Wszystkie fashionistki marzą o wybiegowych ubraniach tej marki, a it girl pragną zostać kolejną muzą takich projektantów Proenza Schouler jak Lazaro Hernandez i Jack McCollough.

 

Z okazji okrągłej rocznicy istnienia marka wraz z domem handlowym Barneys przywraca do sprzedaży debiutancką kolekcję PS, oczywiście w lekko odświeżonej wersji. Barneys był pierwszym domem handlowym, który zgarnął w 2003 roku projekty świeżych absolwentów Parsons. Wydaje się być stosowne, by to właśnie Barneys przysługiwała wyłączność na tę limitowaną kolekcję, szczególnie gdy Proenza Schouler już po raz trzeci zgarnęła nagrodę wyróżniającą CDFA.

 

W kolekcji ujrzymy 19 projektów (w pierwotnej kolekcji było tylko 11) uszytych z delikatnie przerobionych krojów oryginalnych strojów. Można byłoby przypuszczać, że po tylu latach ubrania będą wyglądać przestarzale, ale niewątpliwą zaletą high fashion jest to, że takie stroje nigdy nie wychodzą z mody, pozostają ponadczasowe i wpasowują się w trendy nawet dekadę później.

Autor: Tina