10. rocznicę swojej pracy Alexander Wang postanowił poświęcić na sprecyzowanie tożsamości marki. Kolekcja pre-fall 2016 rozpoczęła się od zadania pytań o to, czym jest marka Alexander Wang, kogo reprezentuje i jakie stawia sobie cele. Wang przeniósł na swoje projekty wszystko to, co zaobserwował na ulicach Nowego Jorku, ale w lepszej wersji. Pomieszał high fashion i street style, elegancję i styl sportowy, czynnik męski z kobiecym. Powstała kolekcja, która jest miksem tego, w co ubierają się ludzie wokół mistrza, z dodanym czynnikiem „Wang”.

Pasy z pończochami, przerysowane sandały platformy na wysokim słupku, nabijane metalowymi ćwiekami, dziwne skórzane rękawiczki. Ubrania nakładane warstwowo. Mocny punktem okazała się odzież wierzchnia, a wśród niej ponadgabarytowe kurtki bomber z haftem czy ciężkie futerka w lamparci wzorek.  Fenomenalna szara kurtka z oryginalnym zapięciem, przedłużonymi rękawami i białym emblematem. Sportowy stanik zestawiony z babcinym sweterkiem i zmysłową mini spódnicą. Moda hybrydowa, składana i łączona z zaskakujących elementów.