H&M lubi modę, a przemysł modowy bardzo lubi H&M. Od kilku lat dopieszczają się wzajemnie z korzyścią dla klientów. H&M wchodzi w kolaboracje ze znanymi projektantami oraz gwiazdami. Dla H&M projektowali już Stella McCartney, Karl Lagerfeld, Roberto Cavalli, Madonna i Kylie Minogue. O ile na początku ze Stellą było ciekawie, tak z przy kolejnych kolaboracjach trudno było mówić o krokach milowych w masowej modzie. Sukienki czy garnitury od Cavallego rozczarowały, a szczęśliwy był ten, komu udało się kupić krawat-śledź i skinny jeans w limitowanej serii od Lagerfelda.

Tym razem zapowiada się jednak ciekawiej. Dla H&M ekskluzywną linię zaprojektowała sama Rei Kawakubo – szefująca awangardowej japońskiej marce Comme Des Garcons. Wreszcie dekonstrukcja i asymetria wejdzie pod strzechy. A jeśli nie wejdzie, to powinniśmy się cieszyć my – fani dziwnej mody, bo ominie nas szaleństwo towarzyszące ciuchom od Cavallego i spokojnie dostaniemy właściwy rozmiar.