Prosto do Rzymu wiedzie nas wybieg z mediolańskiego tygodnia mody, po którym przeszły modelki prezentujące najnowszą kolekcję Fendi na wiosnę lato 2015. Nową siedzibą domu mody został zbudowany w 1942 roku dla Mussoliniego Palazzo della Civiltà Italiana. Konstrukcja budowli w kształcie kwadratowego Koloseum z pewnością posłużyła za inspirację dla tegorocznej kolekcji. Drugim jej motywem przewodnim jest delikatny kwiat orchidei.

Dopasowane sukienki przed kolano ozdobiono kontrastowymi paskami materiału. Wykończenie z postrzępionej organdyny nadało ubraniom lekkości i nonszalancji. Cięte pionowo skórzane kurtki wysmuklają sylwetkę. Przeważają paski, pióra, asymetryczne cięcia i proste kształty. Kluczem kolekcji jest ujęcie kreacji „w ruchu”.

Punktem przełomowym pokazu było przejście po wybiegu Cary Delevingne, która na tegorocznym mediolańskim tygodniu mody wystąpiła wyłącznie u Fendi. Karl Lagerfeld po pokazie powiedział, że modelka wyznacza nową jakość dla marki.

Pierwszy raz od lat na wybiegu nie pojawił się jeans. Nowym motywem przewodnim marki jest orchidea, która pierwszy raz pojawiła się w zeszłorocznej kolekcji Fendi na jesień zima 2014 jako romantyczna ozdoba biustonosza. Dziś orchidee są wszędzie – tkane, drukowane czy haftowane. Fendi otwiera się na młodość.