Włoski dom mody wprowadził kolekcję ubraniami dla kobiet muzułmańskich. Można ją od niedzieli nabyć na stronie internetowej style.com/Arabia, a już niedługo będzie ona dostępna w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ekskluzywnej kolekcji nie zabrakło tradycyjnych strojów arabskich, jak chociażby nakrycia głowy muzułmanek, hidżabu czy długich sukienek abaya. Seria dedykowanej odzieży utrzymana została w neutralnych kolorach, czarnym i beżowym, a wykonana z naturalnych i lekkich tkanin, jak żorżeta czy atłas. Klika projektów jest zdecydowanie bardziej odważna, ozdobiona oryginalnymi lamówkami, koronkami i bogatymi nadrukami w postaci cytryn, stokrotek i kropek. Widać wyraźnie nawiązania do kolekcji Dolce & Gabbana wiosna lato 2016.

Muzułmański rynek w ostatnich latach stał się bardzo interesujący zarówno dla luksusowych marek, jaki i sieciówek. Tommy Hilfiger i DKNY uruchomiły dedykowane kolekcje kapsułkowe. Monique Lhuillier zaprojektowała linię ekskluzywnych kaftanów. Net-a-Porter natomiast stworzyła kampanię promocyjną na zakupy, zatytułowaną „The Ramadan Edit”, w trakcie świętego miesiąca w Islamie. Według Raportu Thomson Reuters od 2014 muzułmanie wydają coraz więcej na odzież i obuwie. Do 2019 rynek ten wzrośnie do 484 miliardów dolarów. Oznacza to, że domy mody  i sklepy mają olbrzymią przestrzeń do sprzedaży swoich produktów. Jak możemy zauważyć, trendy wyprzedzają zmiany.