Najnowsza kolekcja Dolce & Gabbana jesień 2015 Ready-to-Wear wbrew pozorom zachwiała branżą modową. Niby nic wielkiego – duet włoskich projektantów Domenico i Stefano sięgnął po sprawdzony motyw, ale ukazał go w zupełnie nowej, zaskakującej odsłonie. Hołd złożony kobietom, który przewija się u prawie wszystkich projektantów, tym razem spersonalizowano.

Pomyślano nie tylko o zgrabnych singielkach, jakby to był jedyny kobiecy wzorzec w świecie mody. Odważnie zerwano z stereotypem i w centrum uwagi znalazła się postać matki, która jest elegancka, modna i zadbana.

Zaprezentowana podczas Tygodnia Mody w Mediolanie jesienno-zimowa kolekcja Dolce & Gabbana, nosząca tytuł „Viva la Mamma!”, odsunęła na bok utarte schematy myślowe. Na wybiegu mogliśmy oglądać modelki z własnymi dziećmi, a także ciężarną Biancę Balti w delikatnej, bladoróżowej sukience. Moda dedykowana kobiecie – matce została ukazana w niezwykle piękny, wyrafinowany i elegancki sposób. Na ubraniach odnajdziemy charakterystyczne dziecięce rysunki i słodkie napisy, wykonane niewprawioną jeszcze rączką maluszka. Były one inspirowane rysunkami siostrzenic i siostrzeńców Domenico, a wyglądały w taki sposób, jakby niesforne dzieci dorwały się z kredkami do najlepszych sukienek swojej mamy. Drugim wiodącym i wszechobecnym motywem była róża, symbol kobiecości. Jednocześnie to miłe wspomnienie z dzieciństwa Stefano, które kojarzy z różanym zapachem szminki swojej mamy. Nota bene, pomadki Dolce & Gabbana są wyjątkowo intensywnie perfumowane.

Jak powiedział Stefano Gabbana, „Każdy człowiek ma matkę”, a na pewno każdy jej potrzebuje. W brutalnym świecie obraz matki przypomina nam o odwiecznych prawdach, takich jak szacunek dla życia, miłość, budowanie dobrych relacji z innymi i samym sobą. Takie było pozytywne przesłanie kolekcji i całego show.