Niedawno pisaliśmy o planie kryzysowym marki Burberry. Ekskluzywny dom mody, którego znakiem rozpoznawczym jest charakterystyczna krateczka postanowił wprowadzić portal społecznościowy www.artofthetrench.com. Ma on na celu pogłębienie relacji marki z klientem. Wielkie domy mody odczuwają kryzys, dlatego każdy stara się na różne sposoby o pozyskiwanie i zatrzymanie klientów. Burberry jednak nie ma, na co narzekać, bowiem na Facebook mają prawie 700 000 fanów.
Na stronie możemy zobaczyć tak zwane „street fashion”, czyli zdjęcia ludzi z różnych miast świata, którzy zostali wyłapani na ulicy.
Grupą docelową portalu mają być głównie młodzi ludzie, którzy chętnie siedzą przed komputerem.
Pierwszą główną akcją marki były fotografie ludzi w płaszczach z trenczu, które zostały wynalezione przez Thomas Burberry tyle lat temu.
Na stronie „Art of the Trench” każdy z nas może samemu również załadować zdjęcie I pochwalić się swym płaszczem całemu światu. Użytkownicy mogą głosować oraz komentować swoje ulubione fotki lub sety, które uważają za mało atrakcyjne.
Zdjęcia ludziom na ulicach robi fotografik Scott Schuman, który ma jeden z najciekawszych modowych blogów „The Sartorialist”.

Strona na pewno jest ciekawa pod względem mody. Można obserwować trendy w Paryżu, Mediolanie czy Nowym Jorku. Znajdziemy tam wiele ciekawych inspiracji, jednak aby portal społecznościowy żył własnym życiem, szanse na to są nikłe.